Sieć Play chwali się znakomitymi wynikami za I półroczne bieżącego roku. Fioletowy operator ma powody do dumy – zwiększył się wtedy nie tylko udział klientów kontraktowych, ale i postępowała dalsza rozbudowa własnej infrastruktury. Ponadto zanotowano najwyższą w historii kwartalną skorygowaną EBITDA. Play poprawił wyniki przychodów, rentowności i bazy klientów.
Znakomite wyniki Play
Baza aktywnych klientów Play zwiększyła się o około 250 tys. (+2,0% w stosunku do roku poprzedniego). Na 15 mln raportowanych klientów Play przypada 12,7 mln aktywnych (odpowiednio -0,2% i +2,0%). Udział klientów kontraktowych wzrósł do 66,3% (+1,7%). Jednocześnie poprawił się wskaźnik rezygnacji, który pod koniec I półrocza 2019 wyniósł 0,7%.
Przykładowa oferta na abonament Play:
W parze z poprawieniem wyników w bieżącym roku idzie rozbudowa własnej sieci, która przebiega zgodnie z planem. Pod koniec czerwca Play dysponował 7382 stacjami bazowymi (+21,5%), z czego w samym II kwartale 2019 postawiono 258. Zasięg 4G LTE obejmuje 98,1% populacji Polski (+3,7%). Do końca I półrocza 23% stacji zostało zmodernizowanych do 5G Ready, który obejmuje 13,4% populacji kraju. Kilka dni temu Play otrzymał Nagrodę Najszybszej Sieci Mobilnej 2019.
Komentarz Jean Marca Hariona, prezesa Play:
W rezultacie znakomitych wyników PLAY w pierwszej połowie tego roku podnosimy nasze całoroczne oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że bardziej racjonalne otoczenie rynkowe i nasza dyscyplina w realizacji strategii mobilno-centrycznej wspierają tworzenie wartości dla akcjonariuszy PLAY. W ostatnim kwartale kontynuowaliśmy rozbudowę naszego portfolio usług, wprowadzając komercyjnie Play Now TV Box z obiecującymi wynikami, jak również naszą mobilną ofertę konwergentną Homebox. Rozbudowa sieci przynosi owoce nie tylko w postaci redukcji kosztów roamingu krajowego, ale również poprzez oferowanie unikalnych doświadczeń klientów dzięki przyspieszonemu rozwojowi naszego zasięgu 5G Ready, a wkrótce również dzięki przejętej niedawno światłowodowej sieci dosyłowej 3S. Utrzymujemy naszą korporacyjną kulturę efektywności, wprowadzając dalsze usprawnienia wydajności poprzez cyfryzację procesów biznesowych. Wszystko to przyczynia się do naszego sukcesu i z niecierpliwością oczekuję, że w nadchodzących kwartałach przedstawię Państwu nasze postępy.
Więcej szczegółowych danych liczbowych przedstawiamy w oficjalnej infografice operatora Play.
Źródło: Play.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!