Marka usług telefonii komórkowej wRodzinie działa w Polsce już od kilkunastu lat. Początek jej historii sięga 2009 roku. Sieć działa obecnie w oparciu o infrastrukturę Polkomtela i w przeszłości była skierowana do słuchaczy Radia Maryja i widzów Telewizji Trwam. Czy jej oferta spełnia swoje założenia? Sprawdzamy.
- 1. wRodzinie – gdzie kupić starter i jak doładować
- 2. wRodzinie – oferta na kartę
- 3. wRodzinie – pakiety internetowe
- 4. wRodzinie – zasięg sieci
- 5. wRodzinie – wsparcie klienta
- 6. Czy sieć wRodzinie ma dobrą ofertę?
wRodzinie – gdzie kupić starter i jak doładować
Aby móc zacząć korzystać z usług sieci wRodzinie potrzebny będzie starter. Można dostać go w sieciach sklepów Żabka i Freshmarket w całej Polsce lub we wszystkich innych punktach (w sklepach, na stacjach benzynowych i sieciach handlowych), gdzie dostępne są doładowania sieci Plus. Operator – przynajmniej okresowo – oferuje bezpłatny starter.
Zanim skorzystasz z jednego z pakietów musisz doładować swoje konto. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Po pierwsze możesz kupić kod doładowujący w wymienionych wyżej punktach. Co ważne – telefon zasilisz pieniędzmi za pomocą doładowań od sieci Plus. Po drugie możesz udać się również do punktów Plusa i poprosić o doładowanie konta. Wtedy wystarczy podać numer telefonu.
wRodzinie – oferta na kartę
Oferta sieci komórkowej wRodzinie jest… dość ascetyczna. Dostępne są tylko dwa bardzo do siebie podobne plany. Ten tańszy kosztuje 30 złotych. W jego ramach klient otrzyma możliwość wykonywania połączeń i wysyłania SMS-ów i MMS-ów bez limitu. Pakiet internetowy wynosi 10 GB. Usługa ważna jest przez 60 dni. Drugi z pakietów jest tylko 10 złotych droższy. Podobnie jak w przypadku poprzedniego – rozmowy, SMS-y i MMS-y są tu darmowe. Różnica tkwi w transferze danych. Klient będzie mógł wykorzystać aż 20 GB. Oferta ważna jest tak samo przez aż 60 dni.
Tym, co zwraca szczególną uwagę jest fakt, że w przeciwieństwie do większości operatorów wRodzinie włączony pakiet aktywny jest przez 60 dni, a nie przez 30. Oznacza to mniej więcej tyle, że znacznie rzadziej będzie trzeba pamiętać o uzupełnianiu konta. Co jednak istotne, 10 czy 20 GB, które możesz znaleźć w ofercie, nie wygląda już tak imponująco. W praktyce będzie to oznaczało, że na każdy miesiąc będzie przysługiwało Ci odpowiednio 5 lub 10 GB. To obecnie raczej dość mało, choć nie ma wielkiej tragedii.
wRodzinie – pakiety internetowe
Operator wRodzinie ma w swojej ofercie również pakiety internetowe. Zaczynają się od 5 złotych i kończą na aż 50 zł. Aktywuje się je bardzo prosto, za pomocą podanego na stronie (wrodzinie.com.pl/oferta) kodu i gotowe.
Dostępne pakiety 30-dniowe:
- 3 GB transferu danych za 5 zł
- 7 GB transferu danych za 10 zł
- 30 GB transferu danych za 30 zł
- 70 GB transferu danych za 50 zł
Bardzo pozytywnie oceniam duży rozstrzał między ofertami. Podoba mi się, że sieć postarała się, aby w ofercie znalazły się zarówno pakiety bardzo tanie, które przydadzą się pod koniec okresu rozliczeniowego, gdy kończy Ci się transfer, jak i te większe. Zwraca uwagę szczególnie ten najdroższy. Może być on bardzo praktyczny, jeśli od czasu do czasu pracujesz poza swoją siecią Wi-Fi i potrzebujesz na laptopie dostępu do Internetu, to spokojnie możesz stworzyć sobie przenośnego hotspota z telefonu. Minusem jest jednak dość spory koszt 1 GB w przeliczeniu na złotówkę.
wRodzinie – zasięg sieci
Sieć wRodzinie przez lata związana była siecią Aero2, która od 2015 roku należy do spółki Polkomtel, czyli do Plusa. Oznacza to, że jeśli zdecydujesz się skorzystać z jej usług, będziesz korzystał zasięgu zielonego operatora, który sprawnie działa niemal w całej Polsce. Zarówno połączenia telefoniczne, jak i korzystanie z Internetu powinno być bezproblemowe.
wRodzinie – wsparcie klienta
Choć nie zdarza się to przesadnie często, czasem jesteś zmuszony skontaktować się z naszym operatorem. Czy to w sprawie występujących problemów, czy wyjaśnienia zawiłości oferty. W przypadku sieci wRodzinie, dla jej użytkownika zorganizowano trzy sposoby kontaktu: za pośrednictwem Facebooka, wysyłając maila (na adres [email protected]) lub kontaktując się telefonicznie (numer to 720 00 7777). Należy pamiętać, że infolinia czynna jest w godzinach między 8:00 a 20:00 tylko w dni powszednie. Natomiast obsługa jest zdecydowanie bardzo pomocna i kompetentna.
Czy sieć wRodzinie ma dobrą ofertę?
Jakie są zalety i wady oferty wRodzinie? Ze względu na swój rodowód usługa wRodzinie skierowana jest z całą pewnością do osób starszych. Zapewne z tego powodu plan taryfowy jest skonstruowany w tak prosty sposób. Są dwie oferty (każdy pakiet z osobna), które dodatkowo można poszerzyć o dodatkowe gigabajty danych. Trudno postrzegać to jako wadę.
Niewątpliwą zaletą jest tu jednak fakt, że operator przyjął, że najlepsze będą rozliczenia dwumiesięczne. Obie oferty bowiem będą pobierać pieniądze (albo przypominać, że chciałyby je pobrać) co 60 dni. Wydaje mi się to bardzo dobrym pomysłem zwłaszcza dla osób starszych, które powinny otrzymywać proste, bezproblemowe rozwiązania. I takie, o których nie muszą sobie co chwilę przypominać. Można przyczepić się jedynie, do liczby gigabajtów, bo u konkurencji, (na przykład w Play za 30 złotych miesięcznie) można otrzymać aż 30 GB pakietu danych. Dostaniesz też nielimitowane SMS-y i MMS-y.
Jest tu także dość zróżnicowany wybór dodatkowych pakietów GB. Niestety, mają też poważną wadę: wszystkie paczki danych ważne są jedyne 30 dni, nawet ten największy! Jeśli się go nie wykorzysta to, cóż, trudno. Konkurencja radzi sobie tu trochę lepiej. Na przykład gdy kupisz paczkę danych w Orange, która da Ci 50 GB, będziesz mógł korzystać z niej aż 155 dni – choć warto tu podkreślić, że kosztuje ona aż 100 złotych.
Oferta sieci wRodzinie jest raczej skromna, nie ma wielkiego wyboru i sporych transferów danych. Z drugiej jednak strony jest dość konkurencyjna i uczciwie wyceniona. Kusi przede wszystkim 60-dniowym okresem rozliczenia, co może być wygodne, zwłaszcza jeśli telefon służy głównie do dzwonienia, a w mniejszym stopniu do korzystania z sieci.