
Ostatnia aktualizacja: 2023-03-14
Virgin Mobile to jeden z najbardziej znanych operatorów komórkowych w Polsce. Czy opłaca się korzystać z jego usług? Jakie są mocne i słabe strony tej sieci GSM? Prześwietlamy, z których ofert warto skorzystać.
Ostatnia aktualizacja: 14.03.2023.
Virgin Mobile – wprowadzenie
Virgin Mobile to jedna z największych na świecie marek obsługujących tak zwaną wirtualną telefonię komórkową. Na polskim rynku firma działa od 2012 roku i jest stałym elementem krajobrazu operatorów w naszym kraju. Jaka jest jego oferta?
Virgin Mobile – co to za operator?
Virgin Mobile pierwotnie był w Polsce operatorem wirtualnym działającym na łączach m.in. (ale nie tylko) sieci Play. Swego czasu korzystał też z infrastruktury sieci T-Mobile Polska.
Sytuacja zmieniła się początkiem stycznia 2018 roku, kiedy to operator Play wyraził chęć przejęcia sieci Virgin Mobile. Obecnie można mówić w odniesieniu do Virgin nie o operatorze wirtualnym, a o submarce Play. W ten sposób Virgin Mobile stał się dla fioletowego operatora tym, czym jest Heyah dla T-Mobile Polska czy nju mobile dla Orange Polska.
Obecnie możesz wybierać spośród wielu usług Virgin Mobile. Oto one.
Oferta Virgin Mobile na kartę
Oferty Virgin Mobile na kartę są bardzo zróżnicowane. Firma postanowiła tak rozdzielać poszczególne pakiety, aby te spełniały bardzo różne potrzeby klientów. W teorii można tak powiedzieć o każdym operatorze, ale w tym przypadku to nie są tylko słowa. Przyglądając się ofertom Virgin Mobile pierwsze, co rzuca się w oczy, to ta nazwana #GigaMaks. Oferuje ona 30 GB Internetu, nielimitowane SMS-y do wszystkich sieci, a także minuty – również do wszystkich i również nielimitowane. Pakiet kosztuje 30 złotych. Mniejsza z ofert, nazwana #GigaDaje kosztuje 5 złotych mniej, ma o połowę mniejszy pakiet internetowy, ale zarówno wiadomości SMS, jak i rozmowy, są tu nielimitowane. Jeżeli jednak chcesz wysyłać MMS (wiadomości multimedialne), to musisz liczyć się z osobną dopłatą.
Obie zaproponowane wyżej oferty są dostępne dla starterów zakupionych w sklepach stacjonarnych i przez infolinię. Oszczędzić jednak można, kupując je na stronie Virgin Mobile. Możemy wtedy otrzymać pakiet #GigaDaje Plus, który wszystko ma nielimitowane poza Internetem – ten ma 35 GB. Sam pakiet kosztuje 25 złotych miesięcznie. Obok tego dostępne są jeszcze dwa pakiety.
Ten kosztujący 9 złotych (#Mini 9) miesięcznie oferuje 1 GB dostępu do danych internetowych. Jeśli się na niego zdecydujesz otrzymujesz 300 minut i SMS-ów.
Ten najtańszy… w gruncie rzeczy nie jest najtańszy. Kosztuje 7 złotych, ale… tygodniowo. Za to otrzymasz 3 GB Internetu oraz SMS-y i rozmowy bez limitu. Za miesiąc wychodzi około 28 złotych – niby nie tak dużo, ale w tej sytuacji sumarycznie otrzymasz pakiet danych wielkości 12 GB.
Oferty Virgin Mobile na kartę przedstawiają się całkiem nieźle. Jest dobrze skrojona pod konkretne potrzeby klientów – zwraca uwagę zwłaszcza na ten najtańszy, tygodniowy pakiet. Choć nie jest on bardzo opłacalny, jeśli spojrzy się na ofertę miesięczną, to wygląda jak idealna propozycja dla wszystkich tych, którzy nie potrzebują długiego zobowiązania. Z kolei te miesięczne oferty są naprawdę zróżnicowane i dobrze wycenione nawet na tle konkurencji. Warto jednak pamiętać, że najlepsze oferty znajdziecie na stronie internetowej operatora, nie zaś w punktach stacjonarnych.
Oferta Virgin Mobile – abonament
Nieważne, czy przenosisz numer z innej sieci komórkowej, czy wybierasz nowy – dostaniesz taką samą ofertę. Zniżkę możesz otrzymać na drugą usługę i/lub kartę SIM (o czym nieco dalej w tekście).
Oferta abonamentowa składa się w gruncie rzeczy z trzech filarów. Ten najtańszy kosztuje 15 złotych i oferuje SMS-y i rozmowy do wszystkich sieci (komórkowych i stacjonarnych) bez limitu. Paczka danych jest dość spora, bo wynosi 15 GB Internetu. To jednak nie koniec. Ten najmniejszy pakiet ma pewien drobny kruczek, bo działa na zasadach „płać tyle, ile zużyjesz”. Minimalnie kosztuje on 15 złotych, a za każdy rozpoczęty gigabajt zapłacisz dodatkową złotówkę do maksymalnej kwoty 30 złotych. Równie dobrze możesz zapłacić 18, 20, jak i 23 zł – zawsze jednak w przedziale 15-30 zł, nie więcej. Co jednak ważne, omawiana oferta to tak zwany abonament bezterminowy, a to oznacza, że nie musisz się wiązać z operatorem na konkretny czas, tylko możesz rozwiązać go zachowując okres wypowiedzenia.
Większy plan, który Virgin Mobile nazywa swoim bestsellerem, posiada nielimitowane SMS-y i połączenia. Paczka danych wynosi tu 30 GB. Kosztuje on 30 złotych. Za ten najdroższy musisz zapłacić 10 złotych więcej, ale otrzymasz za to aż 50 GB do wykorzystania na przeglądanie sieci. Oba te abonamenty to zobowiązania na 24 miesiące i mają darmowy roaming UE.
Oferta abonamentowa Virgin Mobile nie jest może tak bogata jak u konkurencji, ale nie postrzegam tego jako wady – wręcz przeciwnie. Dostępne są trzy i każdy z nich daje coś innego. Ten pierwszy i najtańszy wydaje się idealnie dopasowany do osób, które mają bardzo zróżnicowane potrzeby – bardzo często przecież bywa tak, że biorąc ogromną paczkę danych wykorzystujesz tylko jej drobny procent i tylko czasem masz takie miesiące (na przykład wakacyjne), kiedy jesteś w stanie w pełni… wykorzystać to, za co płacisz. Bardzo podoba mi się to podejście, zwłaszcza że nie wiążesz się umową na wiele lat.
Dwa kolejne, te droższe, abonamenty są dość zwyczajne i bez fajerwerków. Z drugiej jednak strony oferują klientowi naprawdę dobrze wycenioną usługę. 50 GB za 40 złotych to dobra cena, a jednocześnie, jeśli nie chcesz płacić takiej kwoty możesz wybrać ten niższy i tu również otrzymasz bardzo solidną paczkę danych w rozsądnej cenie.
VM daje możliwość dokupienia opcjonalnych pakietów internetowych.
Oferta Virgin Mobile – abonament rodzinny
Bardzo ciekawym rozwiązaniem oferowanym przez Virgin Mobile jest tak zwana Oferta dla grupy. Jak to działa? Bardzo prosto. Standardowa oferta nazywa się Plan 3.1 i działa tak, że płacisz 40 złotych miesięcznie i w tej cenie masz nielimitowane minuty oraz SMS-y do wszystkich sieci, a także 50 GB Internetu. Jeśli zdecydujesz się na dodanie kolejnego numeru, będzie Cię to kosztowało dodatkowych 20 złotych miesięcznie. Warto pamiętać, że podana tu liczba gigabajtów dotyczy każdego numeru w grupie.
Druga oferta nazywa się Plan 2.1. Tutaj płacisz 30 złotych miesięcznie i każdy kolejny numer będzie kosztował Cię 15 złotych. Rozmowy do wszystkich sieci i na telefony stacjonarne, a także na SMS-y do wszystkich sieci są tu nielimitowane. Paczka danych wynosi natomiast 30 GB dla każdego numeru w grupie.
Oferta dla grupy to naprawdę bardzo ciekawe i opłacalne rozwiązanie. Kusi w nim przede wszystkim prostota, bo to jasno, czarno na biały widać, ile zapłacisz, dodając kolejne numery. W trakcie tej recenzji co prawda pojawiły się pewne problemy na stronie, bo nie działało narzędzie, które pozwala pokazać, jaki będzie finalny koszt twoich zobowiązań przy większej liczbie numerów. Konsultantka zapewniła mnie jednak, że wartości podane na stronie są prawdziwe, a problem zostanie rozwiązany. Oferta dla grupy ma jeszcze jedną dużą, a dla wielu największą zaletę – jeśli naprawdę potrzebujesz jeszcze jednego numeru, to Virgin Mobile po prostu się opłaca.
Uwaga! Trzeba pamiętać, że ceny proponowane przez Virgin Mobile są tak atrakcyjne również dlatego, że obejmują już wszystkie zgody marketingowe.
Oferta Virgin Mobile – Internet mobilny
Virgin Mobile oferuje również kilka pakietów Internetu mobilnego. Oferowane są one w standardowej cenie 30, 40 oraz 50 zł i zapewniają odpowiednio 60, 120 i aż 220 GB transferu miesięcznego! To Internet jak najbardziej warty polecenia ze względu na świetne warunki umowy, przynajmniej „na papierze”.
Co ciekawe, rachunki te możesz obniżyć! Jeżeli jesteś już klientem Virgin Mobile, tj. korzystasz z jego abonamentu komórkowego, to w promocji powyższy Internet mobilny Virgin jest tańszy o 5 zł każdego miesiąca! Świetna oferta! Umowa jest naturalnie bezterminowa.
Obsługa klienta Virgin Mobile
Z Virgin Mobile bardzo łatwo się skontaktować. Prędzej czy później na stronie internetowej zobaczysz sporych rozmiarów czerwony komunikat, który poinformuje Cię, że aby uzyskać kontakt, wystarczy zostawić swój numer telefonu, a konsultant sam skontaktuje się z Tobą.
Na stronie internetowej virginmobile.pl dostępny jest również czat, na którym bardzo szybko można uzyskać odpowiedź na pytania lub wątpliwości. Działa on również w dni standardowo wolne od pracy, odpowiedzi są bardzo szybkie i konkretne.
Z obsługą klienta można skontaktować się również za pomocą numeru *222 (infolinia Virgin Mobile), jeśli jesteś klientem, lub dzwoniąc na telefon z numerem 799 555 222 – jeśli chcesz nim zostać. Inne opcje to napisanie wiadomości e-mail na adres [email protected] lub [email protected] Alternatywnym sposobem może być skorzystanie z formularza kontaktowego, który znajdziesz pod tym adresem: https://virginmobile.pl/pomoc/obsluga-klienta/jak-sie-skontaktowac-z-obsluga-klienta.
W wybranych lokalizacjach możesz też natknąć się na Punkt Obsługi Klienta VM.
Zasięg Virgin Mobile
Virgin Mobile na swojej stronie chwali się, że swoim zasięgiem obejmuje 99% powierzchni Polski. I trudno te słowa podważać. Operator ma bowiem tą samą infrastrukturę, co jej firma matka, a więc P4, czyli samego Play. Podobnie rzecz ma się z dostępem do Internetu – tu również, poza jakimiś wyjątkowymi przypadkami, nie powinno być problemu z zasięgiem.
Czy Virgin Mobile ma dobrą ofertę? Podsumowanie
Virgin Mobile kusi przede wszystkim prostotą. W ofercie operatora znajdziesz zarówno oferty na kartę, jak i te abonamentowe. Co jednak ciekawe, należąca do P4 firma nie przekonuje Cię, że potrzebujesz ogromnego wyboru, a po prostu kilku dobrze skrojonych ofert. Przychylam się do tego zdania. Niewielka liczba pakietów, czy to dotyczących oferty na kartę, czy abonamentów ma swoje filary, ale również tanie propozycje, które dostosowane są dla wszystkich tych, którzy potrzebują większej swobody i nie chcą przepłacać za coś, z czego w gruncie rzeczy nie korzystają.
Na osobną uwagę zasługuje również propozycja grupowa. W mojej opinii to zdecydowanie najbardziej opłacalna propozycja od Virgin Mobile. Oczywiście skierowana jest ona raczej do rodzin, ale każdy kto potrzebuje więcej niż jednego numeru powinien się nią zainteresować, bo wypada nie tylko atrakcyjnie cenowo, ale również jest bardzo przejrzysta. Świetnie prezentuje się także Internet mobilny Virgin Mobile, który nie jest drogi, a zapewnia dużo transferu GB.
Zalety:
- konkurencyjne ceny
- prostota oferty
- do wyboru zarówno prepaid (oferta na kartę), jak i abonament
- spore rabaty w ofercie rodzinnej
- często bezterminowa umowa
- spore pakiety danych zarówno w ofercie komórkowej, jak i internetowej
- dosyć częste promocje
- bezproblemowy zakup na stronie internetowej czy poprzez infolinię
- dobra obsługa klienta
- dodatkowe pakiety internetowe
- aplikacja mobilna
- zasięg sieci Play…
Wady:
- …co w niektórych przypadkach może być uznane za wadę
- brak ofert z urządzeniem (telefon/smartfon do kupienia osobno gdzie indziej)
- w pełni darmowy roaming UE (RLAH) tylko w abonamencie z umową na 24 miesiące
- brak nielimitowanych MMS-ów w tańszych ofertach głosowych