UKE zaprezentowało najnowszy raport dotyczący przenoszeń numerów w sieciach mobilnych za III kwartał tego roku. Najlepszymi wynikami mogą pochwalić się Premium Mobile, T-Mobile oraz a2mobile. W przeciwieństwie do poprzednich raportów UKE, o wiele gorsze wyniki zanotowali operatorzy Play i Virgin Mobile. Co więcej, ta ostatnia sieć zanotowała bilans ujemny.
Przenoszenie numeru – raport
O zadyszce Play pisaliśmy już kwartał temu, ale i tak fioletowy operator mógł pochwalić się najlepszym bilansem pozyskiwania numerów. Tym razem też jest na plusie, ale zaledwie 5-tysięcznym. Znakomity wynik zanotował z kolei inny gracz z W4, T-Mobile, który przecież jeszcze w okresie styczeń-marzec 2017 tracił 32 tysiące klientów. Na przeciwnym biegunie jest Virgin Mobile, który potrafił zyskiwać kwartalnie nawet prawie 14 tysięcy numerów, a który III kwartał 2017 zamyka z ujemnym bilansem.
Najwięcej w III kwartale bieżącego roku zyskał Premium Mobile, nieznacznie wyprzedzając różowego operatora. Co ciekawe, nie zyskiwał on najwięcej klientów spośród wszystkich telekomów, ale też bardzo mało tracił, co może świadczyć o wysokiej jakości usług. Przez te 3 miesiące Premium Mobile zdążył wprowadzić 2 nowości: pakiet FreedomPL oraz zwiększenie pakietu internetowego do 20 GB w swojej topowej ofercie Freedom3.
Z piekła do nieba – tak chyba należy podsumować wynik T-Mobile. Operator tracił co kwartał po kilkadziesiąt tysięcy numerów, ale wszystko się zmieniło w tym roku. Już w II kwartale zanotował bilans zaledwie -25 numerów na minusie (w skali kraju), a teraz może poszczycić się przyrostem ponad 10 tysięcy na plus. Ostatnią wartą odnotowania nowością operatora jest pakiet T1 Bez Limitu.
Kolejny świetny wynik a2mobile, wirtualnej sieci, która już drugi raz z rzędu melduje się na trzecim miejscu podium. Dodatni bilans ponad 9200 numerów jest niemal dwukrotnie lepszy od kolejnego w kolejce operatora Play. Co prawda a2mobile stosunkowo rzadko wprowadza zmiany i promocje, ale nie jest mu to potrzebne – jego pakiety (np. Niewyczerpalne Wszystko) bronią się same w sobie.
MIGRACJA KLIENTÓW U WYBRANYCH OPERATORÓW KOMÓRKOWYCH W III KWARTALE 2017 ROKU
Źródło: Raport UKE za III kwartał 2017 – przenoszenie numeru
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!