Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Przenoszenie numeru do innych sieci – raport za II kwartał 2017

avatar
2
UKE

Play wciąż liderem pod względem migracji numerów – takie wnioski wynikają z danych UKE na temat przenosin numerów w II kwartale bieżącego roku. Jednak tym razem nie można mówić o dominacji fioletowego operatora, jak w pierwszym kwartale 2017. Ba – Play dostał wyraźnej  zadyszki i stracił najwięcej klientów spośród wszystkich operatorów z „Wielkiej Czwórki”, lecz w przeciwieństwie do pozostałych nadrobił stratę z nawiązką w postaci 19 tysięcy na plusie. Podium uzupełniają Premium Mobile (ponad 10 tysięcy) oraz a2mobile – blisko 8 tysięcy w bilansie dodatnim.

Zadyszka Play, odbicie się T-Mobile od dna

Z całą pewnością dużo gorszy wynik Play z II kwartału można powiązać ze zmianami dotyczącymi wewnętrznego roamingu, gdzie transfer jest ograniczony do 1,5 Mb/s. W sieci wrzało na temat iluzorycznego już zasięgu 4 sieci, a przecież konkurencja jest bardzo silna. Nie dziwne więc, że wiele osób wybrało ofertę innego operatora. W międzyczasie Play zaktualizował swoją ofertę na abonament – oto przykładowy plan taryfowy z telefonem:

Na drugim miejscu ponownie zameldował się Premium Mobile. Ten wirtualny operator oferuje jedne z najlepszych ofert abonamentu bez telefonu. Wynik w porównaniu do I kwartału 2017 jest lepszy o blisko 800 nowych klientów, którzy opuścili dotychczasowego telekoma na rzecz Premium Mobile. O tym, jak dobrze sprawdza się operator w użytkowaniu świadczy bardzo niewielki odsetek osób, którzy zrezygnowali z jego usług w II kwartale. Poniżej przykładowy bezterminowy abonament operatora.

Virgin Mobile wreszcie zostało zdetronizowane i spadło z podium, na którym meldowało się odkąd zaczęliśmy analizować ruch migracyjny na polskim rynku GSM, a więc od II kwartału 2017. VM zastąpił inny wirtualny telekom – a2mobile, który proponuje jedne z najlepszych ofert na kartę. Różnica między nimi to zaledwie 250 numerów, ale tyle wystarczyło, aby zanotować historyczne 3. miejsce w rankingu migracji klientów w sieciach mobilnych. Poniżej przedstawiamy przykładowy pakiet a2mobile.

MIGRACJA KLIENTÓW U WYBRANYCH OPERATORÓW KOMÓRKOWYCH W II KWARTALE 2017 ROKU

Operator
Stracił
Zyskał
Bilans
Play
126224
145247
19023
Premium Mobile
630
11278
10648
a2mobile
536
8238
7702
Virgin Mobile
8529
15885
7356
Mobile Vikings
612
4341
3729
Netia
332
3325
2993
Lajt Mobile
172
2675
2503
Multimedia
62
755
693
FM Group Mobile
362
819
457
Vectra
4
394
390
T-Mobile
90523
90498
-25
Lycamobile
1208
220
-988
Orange
125653
105640
-20013
Plus
103951
67464
-36487

Źródło: Raport UKE II kwartał 2017 – przenoszenie numeru

Wnioski

Play wciąż na pierwszym miejscu, ale wynik ponad trzykrotnie gorszy niż w I kwartale tego roku powinien dawać do myślenia włodarzom P4. Tym bardziej, że rozpędzają się wirtualni gracze, zwłaszcza Premium Mobile i a2mobile. II kwartał 2017 jest kolejnym z kolei, w którym zdecydowanie najgorszy wynik notuje Plus.

Na uwagę zasługuje wynik T-Mobile, który praktycznie zakończył II kwartał na zerze. W jego kontekście można uznać ten wynik za sukces, gdyż ostatnie kwartały zamykał z wynikiem ujemnym na poziomie minus 30-70 tys. utraconych klientów, a cały rok 2016 oznaczał emigrację ponad 0,3 mln użytkowników. Walka o klienta w III kwartale zapowiada się bardzo ciekawie!

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

star ocena
4.2/5 - (8 votes)
Czy ten artykuł był pomocny? Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Oceń artykuł poniżej
Subscribe
Powiadom o
2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Play może się mocno zdziwić. Chodzi o coraz większe problemy z zasięgiem – przy takim problemie kompetenentna obsługa i atrakcyjne warunki umów po prostu się nie sprawdzają

Już się zdziwił – oto najnowszy raport UKE:
https://komorkomat.pl/raport-przeniesienie-numeru-iii-kwartal-2017/

Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.