Poczta głosowa to jedna z podstawowych funkcjonalności, które towarzyszą nam niemal od zarania istnienia telefonii komórkowej. Co ciekawe, znana jest jeszcze z ery telefonów stacjonarnych. Niemniej jednak coraz rzadziej jest wykorzystywana. Często wręcz korzystanie z poczty głosowej staje się zbędne lub irytujące. Jeśli nie chcesz odebrać połączenia głosowego są inne metody, aby później móc odebrać ów wiadomość. Czy wiesz jednak jak wyłączyć pocztę głosową?
- 1. Czemu coraz rzadziej korzystamy z poczty głosowej?
- 2. Metody wyłączenia poczty głosowej
- 2.1. Biuro Obsługi Klienta
- 2.2. Aplikacja lub panel użytkownika
- 2.3. Krótki kod lub wiadomość SMS
- 2.4. Automatyczna dezaktywacja poczty głosowej
- 3. A co jeśli chcę włączyć pocztę głosową?
- 4. Podsumowanie artykułu
- 5. Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Czemu coraz rzadziej korzystamy z poczty głosowej?
Żyjemy w coraz dynamiczniejszym świecie, który cały czas się zmienia. Coś co kiedyż było niezbędne, teraz okazuje się przestarzałe. I do tego typu narzędzi śmiało można zaliczyć właśnie pocztę głosową. Dlaczego tak się dzieje?
Po pierwsze, w dobie smartfonów szaloną popularnością cieszą się aplikacje społecznościowe. Jeśli się nie dodzwonię, to i tak nasz rozmówca – nawet jak nie ma włączonej poczty głosowej – dostanie informację o połączeniu. Po drugie: jeśli się nie dodzwonię, mogę zawsze napisać, czy to SMS-a czy wiadomość we wspomnianych aplikacjach. Nie lubisz pisać? Nic straconego! Zawsze możesz po prostu nagrać notatkę głosową i wysłać. Taka czynność jest zdecydowanie prostsza, niż obsługa poczty głosowej.
Uciążliwość poczty głosowej głosowej polega na jej obsłudze. O ile gdy nagrywasz wiadomości głosowe, jest to czynność jeszcze w miarę prosta, o tyle jej odsłuchanie wymaga połączenie się z pocztą głosową, przeklinanie przez nierzadko skomplikowane menu i odsłuchanie. A to nie wszystko.
Możesz od razu skasować taką wiadomość, ale jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś to znów musisz się połączyć z pocztą głosową, przeklikać menu i dopiero wtedy kasować poszczególne wiadomości – choćby dlatego, że na poczcie głosowej jest ograniczona pojemność. Zatem jak wyłączyć pocztę głosową?
Metody wyłączenia poczty głosowej
Na szczęście wyłączenie poczty głosowej nie sprawia specjalnej trudności. W dodatku możesz skorzystać z kilku metod aby to zrobić.
Biuro Obsługi Klienta
Jednym z pierwszych wariantów jest po prostu kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Po prostu dzwonisz na infolinię, tam zostajesz zweryfikowany i prosisz o wyłączenie poczty głosowej.
Numery do Biura Obsługi Klienta głównych sieci to:
- Play: *500 z telefonów Play lub 790 500 500 z każdego telefonu,
- Orange: *100 z telefonów Orange lub 510 100 100 z każdego telefonu,
- T-Mobile: 602 900 000 z każdego telefonu,
- Plus: 601 102 601 z każdego telefonu,
- Virgin Mobile: *222 lub 799 555 222 z każdego telefonu,
- nju mobile: *610 lub 690 300 400 z każdego telefonu,
- Mobile Vikings: 732 007 007 z każdego telefonu,
- Premium Mobile: 2999 lub 722 792 999 z każdego telefonu,
- Heyah: 888 002 222 z każdego telefonu,
- lajt mobile: 727 700 700 z każdego telefonu,
- a2mobile: 720 20 30 40 z każdego telefonu.
Przykładowe oferty komórkowe największych operatorów w Polsce:
Aplikacja lub panel użytkownika
Teraz najczęściej najprostszą metodą obsługi swoich usług jest opcja poprzez aplikację. A że praktycznie każda sieć posiada aplikację dedykowaną do obsługi klienta lub chociaż panel z możliwością zalogowania się na swoje konto abonenckie, to taka metoda jest najczęściej praktykowana. Jak wyłączyć pocztę głosową za pomocą aplikacji?
Wystarczy zalogować się do panelu użytkownika, znaleźć ustawienia poczty głosowej i ją po prostu dezaktywować. To wydaje się być najprostsza metoda wyłączyć usługę poczty głosowej.
Krótki kod lub wiadomość SMS
Aby wyłączyć pocztę głosową możesz po prostu skorzystać z możliwości wysłania krótkiego kodu, który zmieni status poczty głosowej w Twoim telefonie po prostu ją dezaktywując. W zależności od sieci możesz po prostu wstukać na klawiaturze telefonu odpowiedni kod i usługa poczty głosowej będzie wyłączona. Niektóre sieci natomiast preferują wysłanie komendy wyłączenia za pomocą zwykłej wiadomości SMS. Oto kilka podstawowych kodów i komend w zależności od sieci:
- Play: #002#,
- T-Mobile: #002#,
- Orange: Wiadomość SMS o treści „REZ” pod numer 501,
- Plus: Wiadomość SMS o treści „DEAKT PP” pod numer 2601,
- Virgin Mobile: #61#,
- nju mobile:*127*12*00#,
- Mobile Vikings: #002#,
- Premium Mobile:*122*00#,
- Heyah: #002#,
- a2mobile: Biuro Obsługi Klienta.
- lajt mobile: *122*00#.
Automatyczna dezaktywacja poczty głosowej
Warto również dodać, że niektórzy operatorzy idą z duchem czasu i automatycznie dezaktywują pocztę głosową. Wyróżniamy różne metody.
Niektórzy z nich po prostu od samego początku zostawiają pocztę głosową dezaktywowaną. Inni automatycznie ją wyłączają, jeśli przykładowo przez trzy miesiące nie połączyłeś się z panelem obsługi. Oczywiście tego typu postępowanie dotyczy jednie, jeśli posiadasz usługę poczta głosowa standard, a więc wariant darmowy. Bo jednak są sytuacje, gdy niektórzy decydują się nie tylko na jej włączenie, ale również na bogatszy pakiet premium.
A co jeśli chcę włączyć pocztę głosową?
Zdarzają się sytuacje, w których jednak będziesz chciał na powrót włączyć pocztę głosową. Nie jest to oczywiście żadnym problemem. W dowolnej chwili możesz ją zarówno włączać, jak i wyłączać. Możesz to zrobić dokładnie na tych samych zasadach jak ją wyłączałeś. A zatem poprzez Biuro Obsługi Klienta, za pomocą aplikacji, czy też poprzez odpowiednie kody lub wysłanie zwykłej wiadomości SMS.
Podsumowanie artykułu
Jak więc widzisz, istnieją rożne metody dezaktywacji i gdy tylko chcesz, po prostu wyłącz pocztę głosową. Równie łatwo możesz ją także odebrać. Natomiast sama usługa poczty głosowej mimo że dla niektórych jest nieco archaiczna, może być także bardzo przydatna. Szczególnie jeśli nie możesz odebrać telefonu i prowadzisz inną rozmowę, wtedy dana osoba ma możliwość nagrania swojej wiadomości.
Może ona być również przydatna gdy jesteś poza zasięgiem sieci. Umożliwi to osobom dzwoniącym przekazanie treści wiadomości, a Tobie późniejsze odsłuchanie. Poczta głosowa umożliwia również odrobinę spokoju, gdyż daje możliwość przekierowania połączeń, gdy nie chcesz ich odbierać, a nawet wyłączenie telefonu. Ale w takim wypadku są też inne, prostsze metody przekazania treści - jak choćby aplikacje społecznościowe.
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Możesz tego dokonać na kilka sposobów. Aby wyłączyć pocztę głosową, możesz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (BOK), wysłać odpowiedni kod, wiadomość SMS lub deaktywować pocztę głosową w aplikacji mobilnej swojego operatora komórkowego.
Jeżeli nie jesteś pewny, czy Twoja poczta głosowa została wyłączona, możesz sprawdzić jej status choćby w aplikacji mobilnej operatora komórkowego. Zawsze też możesz poprosić znajomego, aby zadzwonił do Ciebie i sprawdził, czy włączy się poczta głosowa.
Poczta głosowa powstała z myślą o nagraniu wiadomości dla osoby, która z różnych względów nie mogła odebrać telefonu. Swego czasu było to rewolucyjne rozwiązanie, a które w ostatnich latach straciło na swoim znaczeniu.