Mając drogiego smartfona zapewne nieraz myślałeś nad wykupieniem ochrony od jego uszkodzenia czy całkowitego zniszczenia. Ale czy zastanawiałeś się, czy ubezpieczenie telefonu u operatora komórkowego ma sens? I czy w ogóle jakiekolwiek ubezpieczenie smartfona ma rację bytu? Ile kosztuje ubezpieczenie telefonu i co dokładnie obejmuje taka usługa? Sprawdziliśmy zakres ubezpieczenia telefonu komórkowego u największych operatorów GSM w Polsce!
- 1. Ubezpieczenie smartfona – wstęp
- 2. Ubezpieczenie telefonu komórkowego w Orange
- 3. Ubezpieczenie telefonu komórkowego w Play
- 4. Ubezpieczenie telefonu komórkowego w Plusie
- 5. Ubezpieczenie telefonu komórkowego w T-Mobile
- 6. Podsumowanie artykułu
- 7. Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Ubezpieczenie smartfona – wstęp
Wykupienie ochrony w przypadku telefonu generalnie wygląda podobnie jak ubezpieczenie nieruchomości czy ubezpieczenie ruchomości domowych, a nawet autocasco samochodu osobowego. W Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) znajdziesz dokładnie opisany zakres ochrony obowiązując w okresie ubezpieczenia.
Naturalnie takie ubezpieczenie jest o wiele tańsze (cenowo na tym samym poziomie, co ubezpieczenie sprzętu AGD) niż w przypadku polisy mieszkaniowej, gdyż wartość ubezpieczanego przedmiotu jest nieporównywalnie mniejsza. Podobnie jak np. w autocasco, każdy ubezpieczyciel może oferować różne zakresy ochrony w różnych cenach. Polisa polisie nierówna i nie zawsze będzie obejmować wszelkie uszkodzenia mechaniczne (i to wszystkich podzespołów i elementów telefonu). Może mieć różne wyłączenia, np. brak zalania czy utraty smartfona w przypadku kradzieży, a nawet pewne limity kwotowe i czasowe (limit 1 naprawy na 1 rok).
Warto więc dokładnie sprawdzić warunki ubezpieczenia telefonu w różnych miejscach. Jak prezentują się propozycje ochrony w sieciach komórkowych Orange, Play, Plus i T-Mobile?
Ubezpieczenie telefonu komórkowego w Orange
Orange oferuje 3 warianty ubezpieczenia telefonu o nazwie Ochrona Smartfona, Ochrona Smartfona Premium oraz Ochrona Smartfonów. W zależności od wybranego poziomu ubezpieczenia, opłaty miesięczne zaczynają się od 17 złotych miesięcznie. Na co dokładnie możesz liczyć u pomarańczowego operatora komórkowego?
Co oferuje Ochrona Smartfona?
- Naprawę uszkodzonego wyświetlacza i elementów uszkodzonych wraz z wyświetlaczem lub wszystkie mechaniczne uszkodzenia (tylko u urządzeń nieposiadających wyświetlacza).
- Osuszenie urządzenia lub wymianę płyty głównej w przypadku zalania.
- Naprawę w ciągu 7 dni roboczych.
- Wymianę sprzętu na nowy, gdy nie ma możliwości jego naprawy.
Usługa ta kosztuje miesięcznie 17 złotych, a pierwszy miesiąc jest zupełnie darmowy. Jest tu jednak parę limitów – tylko jedna naprawa w skali roku, a limit kosztów napraw nie może przekroczyć 1200 złotych rocznie. Wymiana sprzętu na nowy jest możliwa również do tej kwoty.
Co oferuje Ochrona Smartfona Premium?
- Naprawę wszystkich uszkodzeń.
- Kompleksowe usunięcie skutków zalania.
- Naprawę w ciągu 7 dni roboczych.
- Wymianę sprzętu na nowy, gdy nie ma możliwości jego naprawy.
A ile kosztuje ubezpieczenie telefonu w wersji Premium? Opłaty zaczynają się od 17 złotych i zależą od klasy/wartości telefonu. Tym razem usługodawca bierze na siebie naprawę wszelkich uszkodzeń. Co prawda wciąż istnieje limit jednego serwisowania na rok, ale nie ma limitu 1200 złotych czy to w przypadku naprawy, czy w jego wymianie na nowy telefon komórkowy.
Co oferuje Ochrona Smartfonów?
- Naprawę uszkodzonego wyświetlacza z aparatem, obudową i przyciskami lub wszystkie mechaniczne uszkodzenia (tylko u urządzeń nieposiadających wyświetlacza).
- Osuszenie urządzenia lub wymianę płyty głównej oraz kompleksowe usunięcie skutków zalania.
- Naprawę w ciągu 7 dni roboczych.
- Wymianę sprzętu na nowy, gdy nie ma możliwości jego naprawy.
Tym razem koszt miesięczny takiego ubezpieczenia wynosi 33 złote. Jak sama nazwa wskazuje, ochrona odnosi się nie do jednego, lecz aż dwóch zdarzeń w ciągu roku! Jedna naprawa lub wymiana jest ograniczona do 1200 złotych, druga naprawa/wymiana nie ma już takiego limitu.
Szkodę możesz zgłosić na stronie www.orangesmartcare.pl. Oto, jak możesz tego dokonać (za orange.pl):
- Zgłoś uszkodzenie urządzenia na stronie www.orangesmartcare.pl.
- W ciągu 2 dni kurier odbierze od Ciebie uszkodzony sprzęt.
- Naprawimy Twoje urządzenie w autoryzowanym serwisie w ciągu 7 dni roboczych.
- Kurier dostarczy Ci naprawione urządzenie pod wskazany adres.
Więcej szczegółów na temat tego ubezpieczenia znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (urządzenie nie na raty):
- OWU – Ochrona Smartfona Orange,
- OWU – Ochrona Smartfona Premium Orange,
- OWU – Ochrona Smartfonów Orange.
Ubezpieczenie telefonu komórkowego w Play
W przypadku fioletowego operatora komórkowego możesz liczyć na ochronę głównie wyświetlacza swojego urządzenia. Nazwa usługi Ochrona Wyświetlacza MAX mówi sama za siebie, ale – na szczęście – nie ogranicza się tylko i wyłącznie do ekranu dotykowego. Ubezpieczenie telefonu komórkowego (ale nie tylko, bo także tabletu, smartwatcha i laptopa) w ramach tej usługi kosztuje 20 złotych miesięcznie, a pierwszy miesiąc ochrony jest darmowy.
Co oferuje Ochrona Wyświetlacza MAX?
- Naprawę wyświetlacza telefonu lub tabletu.
- Naprawę przycisków i aparatu telefonu lub tabletu (o ile zostały uszkodzone wraz z wyświetlaczem).
- Naprawę po zalaniu lub zatopieniu w wodzie.
- Naprawę całego urządzenia (w przypadku smartwatcha i laptopa), także po zalaniu/zatopieniu wodą.
Uwaga! Naprawa urządzenia lub jednego z jego wyżej wymienionych elementów, jego wymiana na nowy sprzęt lub wypłata – jak to opisuje operator na play.pl – „świadczenia pieniężnego” wiąże się z pokryciem szkody z własnej kieszeni w wysokości 99 złotych. Wkład własny w wysokości 99 złotych jest niezależny od wysokości szkody. Nieważne, czy naprawa kosztowała 100, 500 czy 2000 złotych, po Twojej stronie zawsze będzie koszt 99 złotych. W trakcie 12 miesięcy możesz w ten sposób raz naprawić telefon komórkowy.
To nie wszystko! Usługę Ochrona Wyświetlacza MAX może zostać przez Ciebie anulowana, ale gdy tego dokonasz, nie będziesz mógł już ją ponownie aktywować w trakcie trwania obecnej umowy na usługi telekomunikacyjne, np. na abonament komórkowy Play.
Oto jak zgłosić szkodę u fioletowego operatora (za play.pl):
- Zgłoś szkodę Jeśli masz uszkodzone urządzenie, zgłoś to do serwisu:
- Przekaż urządzenie kurierowi W ciągu 24 godzin przyjedzie do Ciebie bezpłatny kurier i odbierze Twoje urządzenie.
- Daj specjalistom kilka dni Specjaliści naprawią Twoje urządzenie w autoryzowanym serwisie w ciągu 7 dni roboczych (14 dni roboczych dla laptopów).
- Czekaj na kuriera Naprawione urządzenie dostarczymy Ci pod same drzwi kurierem.
- Nie zapłacisz nic za przesyłkę. Ciesz się naprawionym urządzeniem! Nie stracisz gwarancji – wszystkie naprawy dokonywane są w autoryzowanych serwisach.
Aby zgłosić szkodę wypełnij formularz umieszczony na stronie www.ochronawyswietlacza.pl lub zadzwoń pod numer 799 599 900. W międzyczasie przygotowuj swój numer PESEL, nazwę producenta i model urządzenia, numer seryjny/IMEI urządzenia (zobacz jak sprawdzić IMEI telefonu).
To wszystko! Więcej szczegółów na temat tego ubezpieczenia telefonu znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia: OWU – Ochrona Wyświetlacza MAX Play.
Ubezpieczenie telefonu komórkowego w Plusie
Zielony operator Plus oferuje zróżnicowane ubezpieczenie telefonu komórkowego. Osobne szczegóły i warunki ubezpieczenia telefonu komórkowego przygotowano dla klientów indywidualnych i biznesowych. Dla tych pierwszych od 19 grudnia 2023 roku dostępna jest usługa Serwis Urządzenia DUO 24 kosztująca 30 złotych na miesiąc (30 dni).
Co oferuje Serwis Urządzenia DUO 24?
- Naprawę wyświetlacza, obudowy, przycisków, aparatów telefonu, również w przypadku zalania (wariant I usługi).
- Naprawę uszkodzeń mechanicznych lub zalania telefonu (wariant II usługi).
Podobnie jak w przypadku sieci Play, także Plus oferuje limit jednej naprawy w przeciągu 12 miesięcy (okresów rozliczeniowych), wprowadza także limit kwotowy. W wariancie I usługi jest to 1200 złotych brutto, natomiast w wariancie II jest to cena zakupu danego urządzenia.
Jeżeli doszło już do uszkodzenia telefonu, możesz zgłosić szkodę na stronie www.naprawaplus.pl/#warianty-uslug. Wystarczy we właściwym miejscu wpisać swój numer telefonu komórkowego. Po stronie operatora leży odbiór urządzenia, a także dostarczenie go naprawie na wskazany przez Ciebie adres.
Plus zapewnia więc usługę door-to-door, poza tym naprawa telefonu czy smartfona odbywa się tylko w autoryzowanych serwisach, nie musisz się więc martwić o utratę gwarancji producenta. Więcej szczegółów na temat tego ubezpieczenia telefonu znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia: OWU – Serwis Urządzenia DUO 24.
Dla klientów biznesowych podobna usługa charakteryzuje się pewnymi różnicami – na podstronie z informacją o usłudze Serwis Wyświetlacza w Aplikacji nie ma np. mowy o naprawie w przypadku zalania urządzenia, a sama opłata miesięczna (na 30 dni) wynosi jedyne 10 złotych.
Ubezpieczenie telefonu komórkowego w T-Mobile
T-Mobile Polska oferuje 3 warianty ubezpieczenia telefonu komórkowego! Masz więc możliwość ubezpieczyć telefon według własnych preferencji. Nazwy ubezpieczeń telefonu komórkowego w T-Mobile to Ubezpieczenie BASIC, Ubezpieczenie Standard oraz Ubezpieczenie PREMIUM. Ich opłaty miesięczne wynoszą od 9,99 do 34,99 złotych. A co obejmuje ubezpieczenie telefonu w każdej opcji?
Co oferuje Ubezpieczenie BASIC?
- Naprawę lub wymianę w przypadku mechanicznego uszkodzenia wyświetlacza.
- Naprawę lub wymianę w przypadku zalania urządzenia.
- Bezpłatne urządzenie zastępcze na czas naprawy (na życzenie).
Podstawowy wariant ubezpieczenia telefonu w T-Mobile kosztuje miesięcznie 9,99 złotych. Warto zaznaczyć, że wcześniej wspomniana naprawa lub wymiana sprzętu jest możliwa do kwoty 1000 złotych.
Co oferuje Ubezpieczenie STANDARD?
- Naprawę lub wymianę na w pełni sprawne urządzenie w przypadku mechanicznego uszkodzenia.
- Naprawę lub wymianę na w pełni sprawne urządzenie w przypadku zalania urządzenia.
- Ubezpieczenie wszystkich elementów urządzenia.
- Bezpłatne urządzenie zastępcze na czas naprawy (na życzenie).
W tym ubezpieczeniu telefonu komórkowego nie ma limitu kwotowego ustalonego wcześniej na 1000 złotych – limit to cena zakupu urządzenia. Od jego wartości zależy też składka miesięczna w wysokości 13,99, 18,99 lub maksymalnie 29,99 złotych.
Co oferuje Ubezpieczenie PREMIUM?
- Naprawę lub wymianę na w pełni sprawne urządzenie w przypadku mechanicznego uszkodzenia.
- Naprawę lub wymianę na w pełni sprawne urządzenie w przypadku zalania urządzenia.
- Ubezpieczenie wszystkich elementów urządzenia.
- Wydanie kolejnego urządzenia w przypadku jego kradzieży.
- Zwrot do 1000 złotych w przypadku nieuprawnionego użycia (koszty połączeń lub inne usługi telekomunikacyjne).
- Bezpłatne urządzenie zastępcze na czas naprawy (na życzenie).
Ubezpieczenie smartfona w wersji PREMIUM jest zdecydowanie najbardziej rozbudowane i można je polecić najbardziej wymagającym. Jest też najdroższe – w zależności od klasy urządzenia opłata miesięczna wynosi 15,99, 22,99 lub 34,99 złotych. Warto jednak dołożyć te kilka złotych, bo to ubezpieczenie telefonu komórkowego chroni go także przed kradzieżą! Limit naprawy ponownie jest określony ceną urządzenia.
Szkodę możesz zgłosić na www.ochronatmobile.pl/. W tym samym miejscu możesz też sprawdzić jej aktualny status. Podobnie jak w przypadku ochrony oferowanej przez Plusa, otrzymasz tu serwis door-to-door w autoryzowanych serwisach, zachowanie gwarancji producenta, a także bezpłatne urządzenie na czas naprawy.
Więcej szczegółów na temat tego ubezpieczenia telefonu znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia:
- OWU – Ubezpieczenie BASIC T-Mobile,
- OWU – Ubezpieczenie STANDARD T-Mobile,
- OWU – Ubezpieczenie PREMIUM T-Mobile.
To tyle jeśli chodzi o ubezpieczenie telefonu komórkowego poprzez T-Mobile Polska.
Podsumowanie artykułu
Czy warto ubezpieczyć telefon komórkowy, np. u operatora komórkowego? Wiele zależy od klasy Twojego smartfona. Jeżeli jest to sprzęt budżetowy lub ze średniej niższej półki, to jego ochrona wydaje się być nieopłacalna. Co innego w przypadku naprawdę drogich smartfonów.
Telefony klasy premium nierzadko kosztują więcej niż 5000 złotych, a zbicie wyświetlacza OLED/AMOLED może być naprawdę bardzo kosztowne! Jeżeli masz takiego smartfona, to warto go ubezpieczyć - skoro było Cię stać na taki wydatek, to opłaty za ubezpieczenie telefonu w kwocie około 10-35 złotych nie powinny robić różnicę. Na ubezpieczeniu telefonu z górnej półki nie powinieneś oszczędzać!
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Nie da się wytypować jednej najlepszej firmy, która w optymalny sposób ubezpieczy Twój telefon. Wiele zależy od osobistej potrzeby, a także klasy posiadanego telefonu. Warto porównać towarzystwa ubezpieczeniowe i wybrać dla siebie najkorzystniejszą ofertę.
W zależności od firmy świadczącej tego typu usługi, a także od wariantu ochrony oraz od klasy urządzenia (często im droższy telefon, tym wyższa składka), ceny ubezpieczenia mogą wynosić od około 10 do około 35 złotych miesięcznie.
To zależy od jego wartości. W przypadku tanich smartfonów do np. 500 złotych taka ochrona nie ma racji bytu, co innego, gdy telefon jest klasy premium i kosztuje np. 5000 złotych! W jego przypadku naprawa może być opłacalna, ale jest zwykle bardzo droga, zwłaszcza w przypadku zbitego ekranu typu OLED/AMOLED. Odpowiednie ubezpieczenie telefonu pozwoli Ci przywrócić urządzenie do wcześniejszego stanu bez konieczności opłacania wysokich kosztów naprawy.