Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Ubezpieczenie telefonu u operatora – czy jest opłacalne?

zniszczony telefon

Masz drogi telefon i boisz się, że go uszkodzisz lub zniszczysz? Kupujesz dla niego ochronne etui i folie na ekran, aby ochronić go przed zdarzeniami losowymi? Nawet najlepsze pokrowce nie są w stanie go uchronić np. przed upadkiem z dużej wysokości. Najnowsze telefony komórkowe są zazwyczaj bardzo delikatne, w przeciwieństwie do starych modeli z pancerną Nokią 3310 na czele. Jest jednak sposób, by nie drżeć o swój aparat, zwłaszcza gdy prześladuje nas pech i niejednokrotnie ponieśliśmy straty – ubezpieczenie telefonu. Przed czym i za jaką kwotę może nas chronić?

Ubezpieczenie ubezpieczeniu nierówne

Ubezpieczenie telefonu i smartfona chroni w podobny sposób co polisa autocasco nasz samochód – zabezpiecza przed różnymi czynnikami losowymi, przy czym wiele zależy od jego zakresu i firmy, która ubezpiecza. Telefon możemy ubezpieczyć bezpośrednio w towarzystwie (np. PZU i Warta), w banku, u operatora lub przy pomocy specjalnych platform, takich jak Simplesurance.

Sprawdziliśmy warunki ochrony w największych sieciach komórkowych działających na polskim rynku – Orange, Play, Plus i T-Mobile.

Usługa serwisowa telefonu w Orange

Orange proponuje swoim klientom 2 warianty serwisowania, które dokłada do swoich ofert. Pakiety te nazywają się Orange Smart Care i Orange Smart Care Premium. Różnią się one ceną i zakresem ochrony. Szczegółowe informacje zestawiono na poniższej grafice operatora:

Orange Smart Care

Orange ochrona telefonu

Za niecałe 10 zł miesięcznie otrzymujemy prostą usługę serwisową (Orange Smart Care), z której mogą skorzystać klienci Orange (ale nie prepaid, Zetafon, Minutofon czy nju mobile). Niestety nie chroni ono przed jego kradzieżą, a przed zalaniem wodą tylko częściowo. Operator oferuje również wariant rozszerzony (Orange Smart Care Premium), w którym otrzymamy pełną ochronę przed zalaniem telefonu czy smartfona, a także inne profity (patrz: grafika).

W jaki sposób możemy zamówić usługę serwisową telefonu w Orange? Wystarczy, że podpiszemy nową umowę (lub przedłużymy dotychczasową) w ofercie głosowej postpaid. Ochronę można wykupić zarówno przy podpisywaniu umowy, jak i w późniejszym czasie, o ile urządzenie nie jest uszkodzone. W razie uszkodzenia wyświetlacza lub zalania telefonu jego właściciel ma czas na zgłoszenie szkody odpowiednio do 5 i 2 dni roboczych. Partnerem operatora jest Digital Care.

Usługa serwisowa telefonu w Orange – podsumowanie

  • można zrezygnować z ochrony w każdej chwili
  • Orange odbiera i oddaje telefon po naprawie osobiście
  • w każdym pakiecie istnieje limit – do 1000 zł lub do 1 szkody
  • naprawę po zalaniu telefonu zapewnia opcja Telefon Komfort i Telefon Premium
  • maksymalna suma świadczenia to 1000 zł na rok lub bez limitu (wersja rozszerzona za 15,99 zł)

Ubezpieczenie telefonu w Play

Play oferuje naprawę telefonu i ochronne aplikacje w ramach usługi Play360. Do wyboru są – podobnie jak w Orange – 2 pakiety.

Ubezpieczenie telefonu Play360

Play ochrona telefonu

Play w ramach ubezpieczenia Play360 zapewnia nielimitowaną liczbę napraw w skali roku, lecz z limitem kwotowym (1000 lub 2400 zł). Ubezpieczenie chroni przed zniszczeniem wyświetlacza, pozostałych części (głośnik, bateria, gniazdo ładowania i karty SIM) czy zalaniu telefonu wodą. Cena pakietów wynosi 20 lub 30 zł w umowie na 2 lata. W przypadku umowy bezterminowej cena wzrasta do 30 i 60 zł. Partnerem operatora jest Digital Care.

Ubezpieczenie telefonu w Play – podsumowanie

  • ochrona przed zalaniem (również wodą morską) w Play360 MAX
  • w Play nie ma limitu liczby szkód w jednym roku
  • ubezpieczenie zawiera za to limit kwotowy (1000 lub 2400 zł)
  • Play oferuje również ochronne aplikacje na telefon
  • darmowy telefon na czas naprawy dostępny jest tylko w Play360 MAX

Play oferuje również ubezpieczenia samego wyświetlacza. Szczegóły poniżej.

Ochrona Wyświetlacza w Play

Play ochrona ekranu

Jak widać, również i w tym przypadku Play oferuje 2 pakiety ubezpieczenia w cenie 10 i 16 zł. Co ciekawe, droższy wariant obejmuje naprawę ekranu także po jego zalaniu.

Podsumowanie

  • w przypadku naprawy lub wymiany urządzenia na nowe klienta obejmuje wkład własny w wysokości 99 zł
  • Play nakłada limit 1 naprawy w ciągu 12 miesięcy
  • po wyłączeniu ochrony nie ma możliwości jej ponownej aktywacji w trakcie trwania umowy

Ubezpieczenie telefonu w Plusie

Plus ochrona telefonu

Plus oferuje ochronę ubezpieczenia nie tylko smartfonów, ale i telefonów i tabletów zakupionych w ramach swojej oferty. Serwis zielonego operatora obejmuje naprawę wyświetlacza, obudowy, przycisków, aparatów. Plus bierze również odpowiedzialność za skutki zalania płyty głównej. Usługa aktywuje się automatycznie z nowym abonamentem – przez pierwszy miesiąc kosztuje 0 zł, a następnie 10 zł na 30 dni. Z usługi można zrezygnować w każdej chwili.

Ubezpieczenie telefonu w Plusie – podsumowanie

  • ubezpieczenie Plusa zawiera limit 1000 zł w ciągu 12 miesięcy
  • limit odnawia się po upływie 12 miesięcy
  • z usługi można zrezygnować w każdej chwili
  • uszkodzony sprzęt zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy w ciągu 7 dni roboczych
  • koszt ochrony wynosi 10 zł na 30 dni

Również Plus oferuje ochronę samego wyświetlacza. Tym razem limit to 1 naprawa na 12 miesięcy, a cena ochrony ubezpieczenia wynosi 4,99 zł dla klientów abonamentowych i 7 zł dla użytkowników mix.

Ubezpieczenie telefonu w T-Mobile

T-Mobile logo

T-Mobile to kolejny operator należący do tzw. „wielkiej czwórki” na polskim rynku GSM, oferujący ochronę telefonów i smartfonów swoich klientów. Usługa ubezpieczenia nie wymaga aktywacji, a jej koszt to jedyne 9,50 zł dodawane do rachunku telefonicznego. Co w tej cenie gwarantuje Ubezpieczenie Urządzenia Basic?

T-Mobile oferuje ochronę przed przypadkowym uszkodzeniem uszkodzeniem wyświetlacza telefonu, jego zalania lub zatopienia. Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje również tablety i zdarzenia mające miejsce nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Program realizowany jest wspólnie z towarzystwem AmTrust International Underwriters oraz partnerem Digital Care i jest przeznaczony dla klientów T-Mobile.

W ubezpieczeniu T-Mobile dostaniemy za darmo telefon zastępczy na czas naprawy. Klient nie jest obarczony wkładem własnym.

Ubezpieczenie telefonu w T-Mobile – podsumowanie

  • ubezpieczenie w T-Mobile zawiera limit 1000 zł w ciągu 12 miesięcy
  • ochrona na całym świecie
  • ochrona trwa przez całą umowę
  • brak udziałów własnych po stronie klienta
  • gwarancja naprawy wyświetlacza w ciągu 5 dni roboczych
  • darmowy transport urządzenia na terenie kraju

Ubezpieczenie telefonu – czy się opłaca? Przykłady

Ile realnie może kosztować ubezpieczenie telefonu lub smartfona? Zakładamy, że ochrona naszego urządzenia (dla potrzeb kalkulacji przyjęto model Huawei P Smart Z (warty ok. 1200 zł) trwa przez cały okres obowiązującej umowy (24 miesiące). W poniższej tabeli zaprezentowano minimalne i maksymalne koszty ubezpieczenia w zależności od przyjętego wariantu ochrony:

Minimalne i maksymalne koszty ochrony telefonu w skali 24 miesięcy

Operator lub inny podmiot
Łączny koszt
Orange
229,77-367,77 zł
Play (Naprawa Telefonu)
480-720 zł
Play (Ochrona Wyświetlacza)
230-368 zł
Plus (Serwis urządzenia)
230 zł
Plus (Serwis Wyświetlacza)
114,77-161 zł
T-Mobile
228 zł
Simplesurance
399,95-439,95 zł

Jak widać, różne formy ochrony poszczególnych operatorów mogą w skali 2 lat wynieść od ok. 10 do nawet 60% pierwotnej wartości urządzenia! Ochrona oferowana przez operatorów kosztuje tyle samo bez względu na cenę smartfona. Wniosek nasuwa się jeden – im droższy telefon, tym bardziej warto go ubezpieczyć.

Co innego w przypadku innych podmiotów świadczących ubezpieczenia na urządzenia mobilne, np. Simplesurance. Platforma ta współpracuje z Allianz Global Assistance, a więcej na jej temat przeczytasz w tym artykule. Simplesurance (dawny Klikochron) oferuje polisy ubezpieczenia roczne lub dwuletnie płatne od razu z góry. Oferuje również droższy wariant z ubezpieczeniem przed kradzieżą, przez co zapewnia nieporównywalnie bardziej rozbudowaną i kompleksową ochronę.

Simplesurance uzależnia wartość polisy od klasy urządzenia – im więcej warte, tym droższa polisa. Zależność ta nie jest jednak liniowa, gdyż ubezpieczyciel operuje widełkami o sporym rozrzucie cen. W naszym przykładowym Huaweiu P Smart Z, jego polisa stanowi ok. 36% jego wyjściowej ceny (z ochroną przed kradzieżą), ale tyle samo zapłacilibyśmy za smartfona wartego 2200 zł. Wówczas ochrona stanowiłaby tylko 20% jego wartości. Przy szczęśliwej, najkorzystniejszej dla klienta konfiguracji, polisa nie przekroczy 14% wartości urządzenia. Pamiętajmy, że ubezpieczenie w Simplesurance dzieli wiele cech polisy autocasco – znajdziemy tu zatem udział własny czy konsumpcyjną sumę ubezpieczenia.

Ubezpieczenie telefonu a zalanie

Większość propozycji ubezpieczenia/ochrony całego telefonu zapewnia naprawę w razie jego zalania, ale nie wszystkie. Warto więc dokładnie zapoznać się z zakresem oferty, aby upewnić się, czy bierze pod uwagę również ryzyko zalania telefonu. Jeżeli już doszło do zdarzenia, skorzystaj wpierw z naszego poradnika – co zrobić w przypadku zalania telefonu.

Ochrona przed zalaniem telefonu

Operator lub inny podmiot
Ochrona przed zalaniem
Orange
tak (kompleksowa ochrona tylko w Orange Care Smart Premium)
Play
tak (tylko w Play360 MAX)
Plus
tak (zalanie płyty głównej)
T-Mobile
tak
Simplesurance
tak

>>> Zobacz również: wodoszczelne telefony <<<


Ubezpieczenie telefonu a kradzież

Ubezpieczenie smartfona przed kradzieżą? Jeżeli boisz się jego utraty, skorzystaj z oferty Simplesurance. Ochrona przeciwkradzieżowa jest opcjonalna i można ją dokupić zarówno w pakiecie rocznym, jak i dwuletnim. W przypadku Huaweia P Smart Z dodatkowe ubezpieczenie przed kradzieżą (na 2 lata) kosztuje tylko 40 zł, a więc w przeliczeniu tylko 1,67 zł miesięcznie.

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

4.5/5 - (16 votes)
Subscribe
Powiadom o
26 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Ubezpieczenie 20 zł płace 3 lata. Zbita szybka chroniąca jeden z dwóch obiektywów w IPhone 13 mini. Urządzenie ma ponad rok. Bardzo dbam o sprzęt. Zwykle ślady użytkowania. Wysłany do Digital Care z prośbą o wymianę szybki obiektywu ( wyłącznie). Odpowiedź po ocenie ,, Przednia szyba: głębokie i liczne zarysowania przedniego panelu, które mogą wpływać na wyświetlanie obrazu. Szkło tylnej kamery ( uszkodzony aparat). Brak zgody na kosztorys” Uszkodzenie przyjął pracownik 44, wykonał pracownik 285. Nr naprawy 269926.
Propozycja firmy – wymiana na nowy z dopłatą ok 1160 zł. Przyjrzałem się ekranowi – dwie rysy dł. po pół centymetra ledwo widoczne pod światło, zbita szybka chroniąca obiektyw. Obiektyw nienaruszony.
Wniosek: płać ubezpieczenie a jak przyjdzie do naprawy drobnego elementu obudowy to zaproponujemy ci JEDYNE rozwiązanie jakim jest wymiana na nowy sprzęt z dużą dopłata.
Zadzwoniłem do jednego z serwisów Appla w Poznaniu – koszt wymiany szybki 400 zł.
Ja mam taką poradę dla Digital Care w celu zaoszczędzenia czasu i środków- zanim klient wyśle sprzęt do naprawy mówcie, że cokolwiek by nie było uszkodzone to i tak wymieniacie na nowy z dopłatą.

Korzystam z tego o to ubezpieczenia telefonu i niestety telefon mi wypadł z rąk przez dziecko które wjechało we mnie rowerem, oddałem do serivisu przypominam że telefon jest ubezpieczony do naprawy do 1000zl więc oddałem a dzisiaj dostałem wiadomość że albo świadczenie w wysokości 400 niecałych złotych albo telefon inny za 250zl więc moje oburzenie jest duże bo skoro telefon jest ubezpieczony na 1000zl do naprawy a dowiadywałem się ile może kosztować naprawa to absolutnie wchodzi w ten zakres(samsung galaxy a52s)

Ocena usługi zero – totalne dno. banda oszustów- najpierw nie potrafią naprawić urządzenia – zbita szybka SAMSUNG A-51 najpierw nie mają części- u nich 4 tygodnie sprowadzenie, w innych autoryzowanych serwisach maksymalny czas oczekiwania 3-4 dni na części od dystrybutora. Zastawiałam się czy statek kosmiczny budują, czy piechotą idą po te części. Dzisiaj oszustka dzwoni, że wysłali, a okazuje się że o 15.20 tylko etykietę stworzyli, kurier nie odebrał od nich żadnej przesyłki. Orange smart care i digital care to DNO – banda naciągaczy nie wykonujących usług. Płać , a i tak nie zrobią!!!!!

to jest niestety pic na wodę ogromny problem jest o naprawę urządzenia,robi to jedyna firma dla wszystkich z warszawy digital,która oszukuje w naprawach sprzętu ,odsyłają uszkodzony sprzęt lub oszukują co do szkody albo każą dopłacać ogromne sumy do naprawy,nie dajcie się oszukać ,lepiej poszukać samodzielnie w pzu czy gdziekolwiek i o ile wiadomo idzie przeciwko tej firmie masowy pozew,być może pociągnie orange plusa i t =mobile tez

Czyli właściwie niezależnie od tego u jakiego jestem operatora tow telefon bedzie zawsze naprawiany przez Digital Care? Czy jest ktoś inny na rynku? Czy ta firma ma konkurencję?

Ja telefon zgłosiłem 16.06 do 23.06 nikt nie był w stanie powiedzieć mi co jest z telefonem i kiedy będzie naprawiony. Napisałem email 23.06 o zwrot gotówki i uszkodzonego telefonu bo jest taka możliwości 02.07 dostałem od serwisu info ze telefon jest naprawiany i dalej cisza. Dzisiaj 14.07 zadzwoniłem do rzecznika i poinformował mnie że nie wypłacą mi pieniędzy za telefon bo został naprawiony i kazał czekać na kuriera. Nie polecam tego ubezpieczenia bo naprawa trwa bardzo długo nie dają telefonu zastępczego i nie wypłacają pieniędzy tylko oszukują.

NIE POLECAM! Zgłaszam sprawę do prawnika! W momencie zgłoszenia uszkodzenia wyświetlacza poinformowałem, że telefon spadł z biurka ponieważ zsunął się w momencie dzwonienia. Od razu jednym zdaniem Pani mnie zbyła i odrzuciła możliwość skorzystania z ubezpieczenia. Powiedziała, że zgodnie z owu taki przypadek nie jest objęty ubezpieczeniem. W owu nie ma takiego zapisku! OSZUŚCI!

W takim razie jaki „przypadek” jest objęty ubezpieczeniem?

Nie wiem czy to ma sens. Najlepsza ochrona to porządne etui i szkło albo folia na ekran. Mam akurat od 3mk szkło hybrydowe i rewelacja.

Ja mam szkło ochronne i obudowę twardą z fe.pl i nie potrzebuje ubezpieczenia:)

Oszustwo nie oplacalne. placisz. jak Ci sie rozwali telefon to CI nie uwzględnią naprawy. zlodzieje tyle mam do powiedzenia

Kupując telefon indywidualnie, ale podpinając go pod abonament Orange, czy przysługuje mi ubezpieczenie?

Od niedawna tak:
https://komorkomat.pl/orange-care-dla-wszystkich/

I tak to właśnie powinno wyglądać. Niestety w Polsce za zgubienie telefonu TU nie bierze odpowiedzialności, a jedynie za kradzież. Ale i definicja samej „kradzieży” możne być różna u poszczególnych ubezpieczycieli, także warto dokładnie zapoznać się z OWU.

Nie opłaca się takie coś, ja sobie po prostu założyłem szkło hybrydowe a do tego mam etui i tyle i świetnie się to sprawdza. Iscratch ma bardzo dobrej jakości folie i szkła, ja mam własnie od nich. A te ubezpieczenia to wiadomo, nie zawsze chca nawet wypłacić

czy jeśli telefon został uszkodzony 3 tygodnie od zakupu ubezpieczenia to normalnie przyjmą go i naprawią?

Musisz powiedzieć ze zdarzyło się to wczoraj

Byliśmy w salonie Play z uszkodzonym telefonem – pęknięta szybka wyświetlacza. Pracownik powiedział nam, że szkodę należy zgłosić bezpośrednio do ubezpieczyciela – dodał jeszcze, z uprzejmości, by powiedzieć, że telefon upadł na podłogę, bo ktoś potrącił użytkownika. Żeby nie było, że sam uszkodził telefon. Tak też zrobiliśmy – zadzwoniliśmy, podaliśmy wszystkie dane, a „telefon upadł na kafelki, bo ktoś potrącił użytkownika telefonu”. To tylko szybka! Matryca jest nienaruszona, wszystko działa sprawnie. Tymczasem dostaliśmy odmowę, która jest uzasadniona w tak pokrętny sposób, że mam ochotę pojechać do Warszawy i poprosić osobiście o tłumaczenie z polskiego na polski. Cieszę się, że nie stało się nic z matrycą, bo koszty naprawy byłyby dużo wyższe. NIE WARTO. Nie warto, bo za 5 zł miesięcznie wolałabym sobie kupić dobre piwo, niż płacić za nic. Dla mnie to totalna wioska, naprawdę totalna wioska do kwadratu, że taka sieć jak Play psuje sobie opinię w oczach klienta za 5 złotych polskich miesięcznie.

mój telefon jest już w naprawie drugi miesiąc ,pomimo tego ze na umowie jest naprawa w ciągu 14 dni, twierdzą że nie mają części do naprawienia,

Skorzystałem z ubezpieczenia w play telefon Samsung Galaxy s5 poprzez firmę Metlife i mam teraz problem bo telefon wypadł mi z kieszeni i został uszkodzony. Ubezpieczyciel odmawia naprawy bo twierdzi, że telefon został wcześniej zalany. Tylko że Samsung S5 jest telefonem odpornym na kurz i wodę do 1 metra, ma atest IP67. Teraz muszę się odwoływać, żeby naprawili.
Foto

Mój partner ma ten sam problem z metlife. Dostaliśmy pismo ze telefon był wcześniej zalany choć ani razu nie tknela go woda. A oddali Tobie telefon bo my dostaliśmy pismo a telefonu brak.

Wszystko przejrzyście przedstawione. Ja korzystałem z podobnego typu przedłużonej ochrony serwisowej i jestem zadowolony:)

Dzięki :) Korzystałeś może z tego typu ubezpieczenia? Jeżeli tak, to podziel się doświadczeniami ;)

Ja w Tmobile skorzystałem z ubezpieczenia. Telefon wpadł mi do głębokiej kałuży ojej i już się nie uruchomił. Dostałem nowy za jakąś śmieszną kasę. 89 zł czy jakoś tak.

bez przedluzenia umowy?

w polsce to zenada z tymi ubezpieczeniami, a metlife to dziadostwo widze w kazdej sferze, w życiowkacvh to samo kroja co miesiacv a niec nie chca wyplacac prz odzkodowaniu, przyklad w anglii powiedzialem ze biegalem i zgubilem tel, za tydzien kurier przywiezli mi nowy, u nas to tragedia nic dla ludzi

Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.