Play wciąż liderem pod względem migracji numerów – takie wnioski wynikają z danych UKE na temat przenosin numerów w II kwartale bieżącego roku. Jednak tym razem nie można mówić o dominacji fioletowego operatora, jak w pierwszym kwartale 2017. Ba – Play dostał wyraźnej zadyszki i stracił najwięcej klientów spośród wszystkich operatorów z „Wielkiej Czwórki”, lecz w przeciwieństwie do pozostałych nadrobił stratę z nawiązką w postaci 19 tysięcy na plusie. Podium uzupełniają Premium Mobile (ponad 10 tysięcy) oraz a2mobile – blisko 8 tysięcy w bilansie dodatnim.
Zadyszka Play, odbicie się T-Mobile od dna
Z całą pewnością dużo gorszy wynik Play z II kwartału można powiązać ze zmianami dotyczącymi wewnętrznego roamingu, gdzie transfer jest ograniczony do 1,5 Mb/s. W sieci wrzało na temat iluzorycznego już zasięgu 4 sieci, a przecież konkurencja jest bardzo silna. Nie dziwne więc, że wiele osób wybrało ofertę innego operatora. W międzyczasie Play zaktualizował swoją ofertę na abonament – oto przykładowy plan taryfowy z telefonem:
Na drugim miejscu ponownie zameldował się Premium Mobile. Ten wirtualny operator oferuje jedne z najlepszych ofert abonamentu bez telefonu. Wynik w porównaniu do I kwartału 2017 jest lepszy o blisko 800 nowych klientów, którzy opuścili dotychczasowego telekoma na rzecz Premium Mobile. O tym, jak dobrze sprawdza się operator w użytkowaniu świadczy bardzo niewielki odsetek osób, którzy zrezygnowali z jego usług w II kwartale. Poniżej przykładowy bezterminowy abonament operatora.
Virgin Mobile wreszcie zostało zdetronizowane i spadło z podium, na którym meldowało się odkąd zaczęliśmy analizować ruch migracyjny na polskim rynku GSM, a więc od II kwartału 2017. VM zastąpił inny wirtualny telekom – a2mobile, który proponuje jedne z najlepszych ofert na kartę. Różnica między nimi to zaledwie 250 numerów, ale tyle wystarczyło, aby zanotować historyczne 3. miejsce w rankingu migracji klientów w sieciach mobilnych. Poniżej przedstawiamy przykładowy pakiet a2mobile.
MIGRACJA KLIENTÓW U WYBRANYCH OPERATORÓW KOMÓRKOWYCH W II KWARTALE 2017 ROKU
Źródło: Raport UKE II kwartał 2017 – przenoszenie numeru
Wnioski
Play wciąż na pierwszym miejscu, ale wynik ponad trzykrotnie gorszy niż w I kwartale tego roku powinien dawać do myślenia włodarzom P4. Tym bardziej, że rozpędzają się wirtualni gracze, zwłaszcza Premium Mobile i a2mobile. II kwartał 2017 jest kolejnym z kolei, w którym zdecydowanie najgorszy wynik notuje Plus.
Na uwagę zasługuje wynik T-Mobile, który praktycznie zakończył II kwartał na zerze. W jego kontekście można uznać ten wynik za sukces, gdyż ostatnie kwartały zamykał z wynikiem ujemnym na poziomie minus 30-70 tys. utraconych klientów, a cały rok 2016 oznaczał emigrację ponad 0,3 mln użytkowników. Walka o klienta w III kwartale zapowiada się bardzo ciekawie!
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!