Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Play – wyniki za II kwartał i I półrocze 2019

avatar
Play logotyp

Sieć Play chwali się znakomitymi wynikami za I półroczne bieżącego roku. Fioletowy operator ma powody do dumy – zwiększył się wtedy nie tylko udział klientów kontraktowych, ale i postępowała dalsza rozbudowa własnej infrastruktury. Ponadto zanotowano najwyższą w historii kwartalną skorygowaną EBITDA. Play poprawił wyniki przychodów, rentowności i bazy klientów.

Znakomite wyniki Play

Baza aktywnych klientów Play zwiększyła się o około 250 tys. (+2,0% w stosunku do roku poprzedniego). Na 15 mln raportowanych klientów Play przypada 12,7 mln aktywnych (odpowiednio -0,2% i +2,0%). Udział klientów kontraktowych wzrósł do 66,3% (+1,7%). Jednocześnie poprawił się wskaźnik rezygnacji, który pod koniec I półrocza 2019 wyniósł 0,7%.

Przykładowa oferta na abonament Play:

W parze z poprawieniem wyników w bieżącym roku idzie rozbudowa własnej sieci, która przebiega zgodnie z planem. Pod koniec czerwca Play dysponował 7382 stacjami bazowymi (+21,5%), z czego w samym II kwartale 2019 postawiono 258. Zasięg 4G LTE obejmuje 98,1% populacji Polski (+3,7%). Do końca I półrocza 23% stacji zostało zmodernizowanych do 5G Ready, który obejmuje 13,4% populacji kraju. Kilka dni temu Play otrzymał Nagrodę Najszybszej Sieci Mobilnej 2019.

Komentarz Jean Marca Hariona, prezesa Play:

W rezultacie znakomitych wyników PLAY w pierwszej połowie tego roku podnosimy nasze całoroczne oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że bardziej racjonalne otoczenie rynkowe i nasza dyscyplina w realizacji strategii mobilno-centrycznej wspierają tworzenie wartości dla akcjonariuszy PLAY. W ostatnim kwartale kontynuowaliśmy rozbudowę naszego portfolio usług, wprowadzając komercyjnie Play Now TV Box z obiecującymi wynikami, jak również naszą mobilną ofertę konwergentną Homebox. Rozbudowa sieci przynosi owoce nie tylko w postaci redukcji kosztów roamingu krajowego, ale również poprzez oferowanie unikalnych doświadczeń klientów dzięki przyspieszonemu rozwojowi naszego zasięgu 5G Ready, a wkrótce również dzięki przejętej niedawno światłowodowej sieci dosyłowej 3S. Utrzymujemy naszą korporacyjną kulturę efektywności, wprowadzając dalsze usprawnienia wydajności poprzez cyfryzację procesów biznesowych. Wszystko to przyczynia się do naszego sukcesu i z niecierpliwością oczekuję, że w nadchodzących kwartałach przedstawię Państwu nasze postępy.

Więcej szczegółowych danych liczbowych przedstawiamy w oficjalnej infografice operatora Play.

Play raport I półrocze 2019Źródło: Play.

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

star ocena
5/5 - (3 votes)
Czy ten artykuł był pomocny? Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Oceń artykuł poniżej
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.