Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Jak wyłączyć pocztę głosową w Play?

avatar
Kobieta trzyma smartfon i edytuje pocztę głosową

Nie możesz w danej chwili odebrać telefonu lub Twoje urządzenie właśnie się rozładowało? Dzięki poczcie głosowej osoba, która do Ciebie dzwoni, może przekazać ważny komunikat. Mimo to ta funkcja nie wszystkim się podoba, a niektórzy wolą otrzymywać wiadomości w formie tekstu. Komunikaty nagrywane na pocztę głosową często są pomijane i nieodsłuchiwane. W związku z tym wielu użytkowników sieci Play decyduje się na wyłączenie tej opcji. Jak wyłączyć pocztę głosową Play? Dowiesz się z tego artykułu.

Zalety i wady aktywnej poczty głosowej na Twoim urządzeniu

Dlaczego poczta głosowa budzi takie zainteresowanie? Zarówno jej zwolenników, jak i przeciwników jest równie wielu. Dzięki włączonej usłudze możesz otrzymywać istotne komunikaty od swoich bliskich. Masz szansę usłyszenia głosu dawno niewidzianych krewnych czy przyjaciół. W dobie Internetu często jest to jednak zbędna usługa. Znajomi mogą przesłać zarówno wiadomości tekstowe, jak i dźwiękowe za pośrednictwem popularnych komunikatorów, np. WhatsAppa czy Messengera. To pozwala uniknąć otrzymywania uporczywych połączeń systemowych z poczty głosowej.

Aktywacja poczty głosowej to zatem bardzo subiektywna decyzja. Wszystko zależy od osobistych preferencji dotyczących kontaktu z innymi, a także od indywidualnych potrzeb użytkowników telefonów.

Wyłączenie poczty głosowej Play — telefon stacjonarny

Sieć Play oferuje swoim klientom różne produkty i usługi telekomunikacyjne. Wśród nich znajduje się również opcje podłączenia telefonu stacjonarnego. Z tej możliwości korzysta już coraz mniej prywatnych użytkowników, ale w dalszym ciągu telefon stacjonarny stanowi podstawowy element komunikacyjny w wielu przedsiębiorstwach.

Jak działa poczta Play na telefonie stacjonarnym?

W sytuacji, gdy abonent nie odpowiada, bądź linia telefoniczna jest zajęta, poczta głosowa zgłasza się po około 15-20 sekundach. Czas ten jest niezależny od ustawień użytkownika i niezmienny. Warto pamiętać, że każda poczta ma swoje ograniczenia. W przypadku telefonu stacjonarnego Play maksymalna liczba nagrań to 20. Po jej przekroczeniu pojawi się komunikat informujący o ograniczeniu. Istotna jest też sama długość jednego nagrania. W tym przypadku jest to 1 minuta. Po przekroczeniu limitu połączenie zostaje zakończone, a odbiorca jest o tym informowany. Wszystkie odsłuchane wiadomości są automatycznie usuwane po 3 dniach, a te nieodebrane — po 16.

Wyłączenie poczty play na telefonie stacjonarnym

Jeśli masz dosyć ciągłych komunikatów o tym, że ktoś próbował się do Ciebie dodzwonić i nagrał wiadomość, możesz zrezygnować z dostępu do poczty głosowej. Sam proces wyłączania tej funkcji jest bardzo prosty w przypadku telefonów stacjonarnych.

  • W celu uruchomienia poczty podnieś słuchawkę i wpisz kombinację znaków *46#.
  • Aby wyłączyć pocztę w telefonie stacjonarnym Play, wystarczy wstukać na słuchawce telefonu lub w automacie numer #46#.

Rezygnacja z poczty głosowej na telefonie komórkowym w sieci Play

Jak wyłączyć pocztę głosową Play? Ustawienia poczty głosowej Play są nieco inne w telefonach komórkowych. Sam proces uruchamiania tzw. automatycznej sekretarki jest podobny. Poczta głosowa zgłasza się przy braku odpowiedzi ze strony abonenta lub gdy numer jest zajęty. Umożliwia nagranie 20 wiadomości, po czym odbiorca otrzymuje komunikat o zapełnieniu skrzynki. Długość pojedynczego komunikatu to maksymalnie 3 minuty, a więc czas trzykrotnie dłuższy niż na telefonach stacjonarnych. Inny jest również okres usuwania nowych wiadomości. Znikają one z pamięci urządzenia automatycznie po 14 dniach.
Jak połączyć się z pocztą głosową w Play? Wystarczy wykręcić następujący numer *200.

Uruchomienie poczty głosowej odbywa się po wpisaniu na klawiaturze numeru *002#, zaś jej wyłączenie po wpisaniu numeru #002#.

Alternatywny sposób wyłączenia poczty głosowej Play — przez aplikację Play24

Użytkownicy sieci Play, którym zależy na szybkim i sprawnym zarządzaniu zasobami telefonu komórkowego, najczęściej korzystają z aplikacji Play24. To za jej pośrednictwem mogą opłacać faktury, doładowywać konto, wyłączać i włączać nowe pakiety internetu czy nielimitowanych rozmów. To właśnie w aplikacji mogą również uruchomić pocztę głosową i ją wyłączyć. Jak to zrobić?

  • Na ekranie startowym wystarczy kliknąć ikonę ustawień, która znajduje się w prawym górnym rogu, a następnie wybrać opcję Zarządzaj Numerem i Pocztą Głosową.
  • Na liście, która się pojawi, będzie znajdowała się pozycja Poczta Głosowa Standard z zieloną adnotacją o treści Włączony. Należy ją kliknąć, a następnie na dole ekranu wybrać opcję Wyłącz.
  • Potwierdzeniem będzie zaznaczenie opcji Wyłącz usługę. Na tym etapie konieczne będzie podanie kodu PIN, odcisku palca czy zeskanowanie twarzy.
  • Po potwierdzeniu usługa poczty głosowej zostanie wyłączona.

Poczta głosowa PRO — aktywacja i wyłączanie usługi

Oferta usług Play jest dopasowana do indywidualnych potrzeb klientów. Również w temacie poczty głosowej odbiorcy mają możliwość skorzystania z alternatywy w postaci usługi PRO. Czym różnią się między sobą standardowe rozwiązanie i to w wersji premium?

W przypadku podstawowej wersji poczty głosowej każdy, kto dzwoni w momencie Twojej niedyspozycji, otrzymuje informacje o tym, że może nagrać wiadomość głosową. W następstwie Ty otrzymujesz SMS z powiadomieniem o każdym nagraniu. Na odsłuchanie komunikatu masz 14 dni. Wszystkie parametry możesz ustawić już przy pierwszym połączeniu z pocztą. Dzięki temu stworzysz własne powitanie, a system przeprowadzi Cię przez cały proces zmian.

A co możesz zyskać, decydując się na wariant PRO? Nagrane wiadomości (w formie plików dźwiękowych) otrzymujesz bezpośrednio e-mailem lub MMS-em. Możesz przechowywać do 100 wiadomości (odsłuchanych i nieodsłuchanych), a na ich sprawdzenie masz aż 90 dni. Pierwszy miesiąc świadczenia tej usługi jest darmowy, zaś po jego upływie opłata za nią to 2 zł miesięcznie.
Jak odsłuchiwać wiadomości? Najlepiej zrobić to przy pomocy aplikacji mobilnej lub dzwoniąc pod numer *200 lub 790 200 200.

Wyłączanie poczty głosowej w usłudze PRO

Pocztę głosową PRO można równie łatwo wyłączyć w aplikacji Play24.

  • Wystarczy na ekranie startowym kliknąć ikonę ustawień, która znajduje się w prawym górnym rogu.
  • Następnie należy wybrać opcję Zarządzaj Numerem i Poczta Głosowa.
  • Na pokazanej liście będzie znajdowała się pozycja Poczta Głosowa PRO. Należy wybrać tę opcję, a następnie ją wyłączyć.

Innym sposobem na wyłączenie poczty jest użycie kodu *111*5*2# lub *111# i wybranie odpowiedniej alternatywy.

Czy wyłączając usługę poczty głosowej, tracisz do niej dostęp raz na zawsze?

Usługa poczty głosowej jest dostępna na każdy model telefonu i każdy system operacyjny. To elastyczna forma świadczeń oferowanych przez Play. Decydując się na jej dezaktywację, nie musisz martwić się, co będzie w przypadku zmiany decyzji. Pocztę głosową możesz ponownie aktywować odpowiednim kodem lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej w dowolnym momencie.

Masz dosyć wiadomości i połączeń pochodzących z poczty głosowej? Rzadko odsłuchujesz nagrane komunikaty? Zrezygnuj z usługi poczty głosowej Play i w prosty sposób dezaktywuj jej działanie poprzez aplikację Play24 lub krótki kod.

Podsumowanie

  • Wyłączenia poczty głosowej Play można dokonać zarówno w aplikacji Play24, jak i przy pomocy krótkich kodów dezaktywujących.
  • Usługę poczty głosowej możesz aktywować zarówno na telefonie stacjonarnym, jak i komórkowym.
  • Usługa poczty głosowej Play może różnić się w zależności od wybranej opcji. Użytkownicy sieci mogą zdecydować się na wersję Standard lub Pro. W przypadku tej drugiej opłata miesięczna wynosi 2 zł.
  • Rezygnacja z usługi poczty głosowej nie jest nieodwracalna. W każdej chwili możesz ponownie aktywować pocztę i dać dzwoniącym możliwość nagrania ważnych komunikatów.

FAQ

Tak. Wszystkimi usługami wykupionymi lub uruchomionymi w ramach sieci Play, można zarządzać za pośrednictwem BOK. Specjaliści odpowiedzą na pytania użytkowników i pomogą im dokonać konkretnych zmian.
Tak, na Twoją skrzynkę odbiorczą mogą nagrać się dzwoniący zarówno z kraju, jak i spoza jego granic. W przypadku użytkowników dzwoniących z krajów nienależących do Unii Europejskiej poniesiesz jednak dodatkowe koszty odbioru połączenia. Osoba, która nagra się na Twoją pocztę głosową, nie zapłaci dodatkowo za tę usługę.
W przypadku poczty Standard użytkownik może odsłuchać nagrane wiadomości, dzwoniąc pod numer *200 lub 790 200 200. Przy poczcie Pro informacje o nagranej wiadomości, a także samo nagranie otrzymasz w formie pliku dźwiękowego do odsłuchu na e-mail lub przez MMS.
star ocena
Oceń tą stronę
Czy ten artykuł był pomocny? Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Oceń artykuł poniżej
avatar

Mail kontaktowy:

[email protected]

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.
Wybrano do porównania: