Play chwali się wynikami za I kwartał 2018

Play podał swoje wyniki za I kwartał bieżącego roku. Fioletowy operator utrzymywał niemal 15,2 mln klientów (stan na 31 marca), z czego niemal 2/3 stanowiło abonentów kontraktowych. Mimo strat w przenoszalności numerów na rzecz innych sieci w I kwartale, spółka zyskała łącznie 160 tysięcy klientów kontraktowych netto, a sam wskaźnik migracji pozostał na stałym poziomie wynoszącym 0,8%.

Porównaj oferty GSM

Wyniki Play IQ 2018

Przychody operacyjne w I kwartale 2018 wyniosły 1,637 mld zł, co stanowi wzrost o 3,6% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Play obsługiwał 31 marca 15,175 mln klientów na których składało się:

  • segment kontraktowy – 9,589 mln (63,2%)
  • segment prepaid – 5,585 mln (36,8%)

Przykładowy abonament z telefonem:

Solo Stan Nielimitowany

24mies.
MINUTY
bez
limitu
SMS
bez
limitu
INTERNET
bez
limitu
MIESIĘCZNIE MIES.
60,00
porównaj

Raportowana liczba ogółu klientów w I kwartale 2018 wzrosła o 5,8% w stosunku do I kwartału 2017 roku. Play wzbogacił się o klientów kontraktowych, ale stracił użytkowników ofert na kartę.

Jørgen Bang-Jensen, prezes P4:

Pierwszy kwartał 2018 r. był zadowalający dla Play pod względem operacyjnym. Odnotowaliśmy stabilizację średniego przychodu na użytkownika (ARPU), co wraz ze wzrostem bazy abonentów kontraktowych przełożyło się na wzrost przychodów z usług o 6,4% rok-do-roku. Pomimo negatywnego wpływu regulacji RLAH, wygenerowaliśmy wysoki wynik netto w kwocie 153 mln zł, co stanowi wzrost o >>100% w porównaniu z I kw. 2017 r. Z powodzeniem zwiększyliśmy udział klientów kontraktowych w naszej bazie do poziomu 63,2%, co jest zgodne silnym zaangażowaniem Spółki w proces budowania wartości bazy klientów.

(…)

Złożyliśmy wniosek o dopłaty do roamingu i w dniu 15 stycznia 2018 r. otrzymaliśmy pozytywną decyzję od UKE. W styczniu 2018 r. ogłosiliśmy szereg zmian w nowych ofertach, które weszły w życie na początku marca 2018 r. Na podstawie decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, spółka PLAY zmieniła mechanizm ofert roamingowych dla nowych klientów usług kontraktowych oraz przedpłaconych a także dla klientów przedłużających umowy. Oczekujemy, że na przestrzeni roku 2018 częściowo skompensujemy negatywny wpływ RLAH. Negatywny wpływ RLAH, wyliczony jako zmiana w przychodach z roamingu międzynarodowego oraz kosztów roamingu międzynarodowego, wyniósł 34,2 mln zł w Q1 2018.

Źródło: Play.

avatar
Wybrane oferty: