Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

LG ma już 71 lat – co z działem mobilnym firmy?

LG logotyp

LG Group liczy już 71 lat. Południowokoreańskie przedsiębiorstwo zostało założone 5 stycznia 1947 roku w Pusan. Naturalnie dział mobilny firmy odpowiedzialny za smartfony, nie ma tak bogatej historii i tradycji. Niestety od dłuższego czasu nie może też pochwalić się dobrymi wynikami sprzedaży swoich produktów, a przecież nie tak dawno LG był trzecim co do wielkości producentem telefonów komórkowych.

Znajdź najlepsze oferty z telefonem

Dział mobilny solą w oku LG

Obecnie dział mobilny LG nie zarabia na siebie. Producent próbuje odzyskać utraconą pozycję nowymi generacjami modeli flagowych, ale wciąż pozostaje w tyle za konkurencją. Wystarczy wspomnieć o ostatnich większych lub mniejszych wpadkach – LG G4 z padającymi płytami głównymi, przekombinowany LG G5 z modułami, które nie trafiły w gusta klientów lub zbyt wysoko wyceniony LG G6. W sieci krążą plotki o tym czy generacja G7, która powinna zadebiutować w tym roku, rzeczywiście powstanie. Sytuacji działu nie ratuje nawet potężny flagowiec LG V30.

W ofercie marki brakuje również bardzo solidnych modeli ze średniej półki cenowej, które mogłyby spokojnie rywalizować z produktami Samsunga czy Huawei. A jeszcze początkiem 2014 roku LG zajmował ostatnie miejsce na podium wśród producentów telefonów komórkowych.

Przykładowa oferta z LG V30:

Kiedy Nokia zaspała smartfonową rewolucję i zaczęła tym samym tracić na rynku, swoją potęgę budowały Samsung i LG. Przez dobrych kilka lat rywalizacja między tymi południowokoreańskimi firmami była bardzo zaciekła. W 2012 roku LG postanowił wprowadzić flagowca z prawdziwego zdarzenia – model Optimus G, którego czterordzeniowy procesor robił wówczas ogromne wrażenie. Konkurencja jednak nie spała, a – co więcej – w siłę rośli chińscy producenci telefonów.

Przykładowa oferta z LG G6:

Od 2012 roku wiele się zmieniło na rynku telefonów komórkowych i smartfonów. Inwazja producentów z Kraju Środka, jak Huawei, Xiaomi, ZTE, Lenovo, Honor i innych tylko pogorszyło kondycję działu mobilnego LG. Generalnie oferują oni atrakcyjnie wyposażone modele w konkurencyjnych cenach. Doszło nawet do tego, że Huawei stał się drugim producentem smartfonów na świecie we wrześniu 2017.

Kryzys firmy przejawia się również w inny, paradoksalnie korzystny dla klienta sposób. Bardzo często od momentu premiery danego modelu LG zmuszone jest do drastycznej obniżki cen swojego produktu. O ile zakup LG G6 za grubo ponad 3000 zł blisko rok temu był średnim pomysłem, to obecna cena wynosząca niecałe 2000 zł może rzeczywiście kusić (zobacz również: najlepsze oferty z LG G6).

W ostatnich dniach doszło do zmian personalnych w szefostwie działu mobilnego LG. Czas pokaże, czy koreańska firma uratuje się na rynku urządzeń mobilnych, czy podzieli los takich zasłużonych producentów, jak Siemens i Ericsson.

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

5/5 - (6 votes)
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Debiut LG G7 ThinQ:
https://komorkomat.pl/lg-g7-thinq-debiut/

Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.