Uciążliwy obrazek na całym ekranie smartfona? Złowieszczy licznik informujący o ilości rzekomych wirusów w telefonie? Tego typu reklamy mogą skutecznie wyprowadzić z równowagi każdego. Firma Google postanowiła wytoczyć ciężkie działa przeciwko nieuczciwym praktykom twórców stron mobilnych i reklamodawcom.
Upierdliwe reklamy to prawdziwy koszmar. Twórcy stron www prześcigają się w tworzeniu coraz bardziej wymyślnych form marketingu. Wielokrotnie zdarzyło mi się otworzyć potencjalnie interesującą witrynę, lecz wysyp reklam skutecznie zniechęcał mnie do dalszego surfowania. Wygląda na to, że (w końcu!) firma Google postanowiła rozwiązać ten nurtujący problem współczesnego internetu. I to w najprostszy z możliwych sposobów.
Posiadana pozycja w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google determinuje ilość osób, które odwiedzą daną stronę internetową. Google postanowiło wykorzystać ten mechanizm w walce z nieuczciwymi reklamodawcami i autorami uciążliwych witryn. Jedną z konsekwencji nachalnej reklamy może być utrata wcześniej wypracowanej pozycji w przeglądarce. co oznacza realne zmniejszenie przychodów. Proste i skuteczne. Reforma regulaminu ma nastąpić 21 stycznia przyszłego roku.
Oczywiście nie rozwiąże to całkowicie problemu reklamy w internecie. Jest ona podstawowym źródłem dochodów dla zdecydowanej większości serwisów. W ostatnim czasie internauci odnotowali ogromny wzrost m.in. ilości natarczywych pop-upów, czyli wyskakujących okienek z osobną planszą reklamową. Często zdarza się, że uniemożliwiają one dalsze surfowanie po mobilnym internecie….
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!