Najnowszy raport firmy Kantar Media zdradza ile pieniędzy przeznaczyli polscy operatorzy telefonii komórkowej na reklamę. Choć T-Mobile zwiększyło swoje wydatki o ponad 33 procent, to w dalszym ciągu zdecydowanym liderem pozostaje Orange. Co jeszcze wiemy?
Spoty reklamowe z najbardziej znanym polskim piłkarzem Robertem Lewandowskim zna każdy z nas. Udział zawodnika pokazuje, że rodzimi operatorzy przeznaczają coraz więcej pieniędzy na reklamę. Portal wirtualnemedia.pl postanowił przygotować raport, przedstawiający konkretne sumy. Według danych zebranych przez firmę Kantar Media, największym budżetem marketingowym dysponuje Orange – w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku Francuzi wydali – bagatela – 313 milionów złotych. Potężna kampania reklamowa T-Mobile, z wpadającą w ucho piosenką Jestem w T-Mobile na czele, pozwoliła niemieckiemu operatorowi na zajęcie drugiego miejsca. Poniżej znajdziecie szczegółowe dane:
Wydatki polskich operatorów na reklamę
Operator | I-VII 2015 | I-VII 2016 | Zmiana proc. |
---|---|---|---|
Orange Polska | 346 869 192 zł | 313 858 152 zł | -9,5 |
T-Mobile Polska | 172 905 615 zł | 231 537 078 zł | 33,9 |
P4 (Play) | 226 099 133 zł | 214 011 754 zł | -5,3 |
Plus | b/d | b/d | b/d |
Jak widać, sieć T-Mobile nie szczędziła dodatkowych funduszy na reklamę, czego efektem jest ogromny, prawie 34-procentowy skok, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Orange i P4 (właściciel Play) solidarnie obniżyły wydatki. Wielkim nieobecnym zestawienia jest Plus, należący do Grupy Cyfrowy Polsat. Firma Zygmunta Solorza-Żaka nie opublikowała do tej pory swoich wyników finansowych, więc będziemy musieli jeszcze poczekać na konkretne liczby.
Spot T-Mobile:
https://www.youtube.com/watch?v=9BBqdPVf8kA
Kampania Play:
https://www.youtube.com/watch?v=nzTfT_CXPsc
Orange również zachęca do podpisania umowy:
https://www.youtube.com/watch?v=wkdZClDsPog
W naszym serwisie możecie wyrazić swoją opinię o każdym telekomie – wystarczy wejść w zakładkę konkretnego operatora.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!
nie ma się co dziwić, Lewy swoje kosztował. w ogóle TM ma ostatnio dość rozbudowaną kampanię. chociaż tyle dobrze, że idzie za tym też inwestycja w infrastrukturę i w ofertę dla pojedynczych klientów: w końcu uprościli te abonamenty, o czym głośno w sieci!
Zamiast dać niższe ceny to oni pakują, ile, 200-300 mln. Bez sensu
Dokładnie – przerost formy nad treścią…
Właśnie odchodzimy z rodzinką z T-mobile, powód? koniec oferty rok ważności konta na kartę.