Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Co to jest bramka SMS? Lista darmowych bramek SMS 2024

avatar
2
darmowe bramki SMS

Pamiętasz czasy, w których rządziły bramki SMS? Dziś są one archaiczną pozostałością dawnych czasów, gdy operatorzy komórkowi nie oferowali usług limitów, w tym nielimitowanych SMS-ów. A do tego właśnie bramki SMS służą, a przynajmniej służyły – do wysyłania darmowych SMS-ów. Tak było jeszcze jedną, dwie dekady temu – a jak jest dzisiaj? Czy w 2024 roku wciąż można liczyć na darmowe bramki SMS?

Bramka SMS – wstęp

Sam pamiętam czasy, gdy SMS-y były drogie. W dawnym MIX Plusie płaciłem za pojedynczą wiadomość 20 groszy i to bez względu, czy wysyłałem wiadomość SMS do osoby w Plusie czy do innej sieci komórkowej. To był rok 2006, choć już wtedy była dostępna Heyah na kartę z SMS-ami za 3 grosze wewnątrz sieci. Niektórzy inni operatorzy oferowali 3-4 numery, do których można było wysyłać wiadomości tekstowe SMS za darmo.

To samo dawały bramki SMS, które właśnie na początku XXI wieku święciły największe triumfy. W ich przypadku wiadomości były praktycznie nielimitowane do wszystkich, a nie do paru numerów! Bramki były odpowiedzią na wysokie ceny wiadomości (choć jeszcze wcześniej, bo pod koniec lat 90. XX w. SMS w Polce potrafiły kosztować nawet złotówkę!) w latach dwutysięcznych. Internetowe bramki SMS były więc skazane na sukces!

W międzyczasie, mniej więcej od 2010-2012 roku zaczęły się rozpowszechniać tzw. pakiety bez limitu, a więc z nielimitowanymi usługami głosowymi oraz tekstowymi SMS/MMS do wszystkich sieci. Zapewniały też pewien zapas miesięcznego transferu danych. Może się więc wydawać, że złote czasy bramek SMS minęły na początku zeszłej dekady. Jak się one mają obecnie?

Bramki SMS

Jak tak dobrze się przyjrzeć, to bramki SMS nie są/nie były w 100% bez limitów. Zwykle nakładano pewne limity na wysyłanie danej liczby wiadomości na dzień. Często pojedyncza wiadomość SMS „kosztowała” 1 punkt, a liczba punktów na dobę była ograniczona.

Aby korzystać z bramki SMS, należało się (zazwyczaj) wcześniej zarejestrować na danej platformie. To dla niektórych spore ograniczenia, ale bodaj największym minusem i tak został obowiązek oglądania reklam przed każdą wysłaną wiadomością SMS. Cóż, nic nie jest przecież tak naprawdę za darmo!

Przysłowiowym gwoździem do trumny dla bramek SMS było pojawienie się nowoczesnych smartfonów, a wraz z nimi komunikatorów internetowych. Wystarczył tylko dostęp do sieci Internet (transfer danych operatora czy podłączenie do zewnętrznej sieci Wi-Fi), aby móc wysyłać nie tylko treści zastępujące nie tylko bramkę SMS, ale i SMS-y w ogóle oraz różnego rodzaju multimedia. I to bez ograniczeń czy problemów związanych często z konfiguracją usługi, jak to ma miejsce w wiadomościach MMS!

Nic dziwnego, że nie tak dawno temu najwięksi operatorzy komórkowi w Polsce zdecydowali się na wyłączenie swoich bramek SMS.

  • 2019 – wyłączenie swojej bramki SMS przez sieć Play
  • 2020 – wyłączenie swojej bramki SMS przez sieć Plus
  • 2021 – wyłączenie swojej bramki SMS przez sieć T-Mobile

Można się nawet zastanawiać, dlaczego tak późno powyższe sieci komórkowe zdecydowały się na taki ruch. I to tym bardziej, że od naprawdę dłuższego czasu oferują pakiety z nielimitowanymi usługami głosowymi i tekstowymi SMS/MMS. Oto niektóre z nich:

Czy to znaczy, że w 2024 roku nie można korzystać z darmowych bramek SMS w Polsce? Nieprawda!

Darmowe bramki SMS w 2024 roku

Oto przykładowe bramki SMS w 2024 roku, z jakich możesz wciąż korzystać!

smsy24.pl

Serwis ten nie wymaga rejestracji. Wystarczy podać numer telefonu komórkowego adresata, zaakceptować regulamin i wpisać kod (zabezpieczenie przed botami). To wszystko!

bramka-sms-owa.pl

Ta darmowa bramka SMS nie wygląda tak przytulnie jak poprzednia – prezentuje się trochę tak, jakby czas się w niej zatrzymał. Na start otrzymujesz za darmo 500 punktów do wykorzystania, a pojedyncza wiadomość SMS dostępna jest za 10 punktów.

W ten sposób otrzymujesz w praktyce dostęp do 50 SMS-ów za free. Po ich wykorzystaniu należy zadbać o subskrypcję serwisu, która kosztuje do 2,46 zł z VAT na dzień.

sms.priv.pl

Początek XXI wieku pełną gębą! Tak wygląda serwis sms.priv.pl. Wysłanie SMS-a kosztuje 10 kredytów (punktów), a multimedialnego MMS-a – 30 kredytów. Na godzinę można wysłać maksymalnie 30 SMS-ów.

Jak sytuacja z rejestracją i przyznawaniem kredytów? Podczas utworzenia konta dostaniesz od 60 do 600 kredytów za odpowiednio 1-9 zł.

smsiaki.eu

Kolejna bramka SMS, z której możesz korzystać w 2024 roku. Aby wysłać wiadomość SMS, należy wpierw zarejestrować się na platformie. Twórcy strony chwalą się oferowaniem wiadomości SMS „bez limitu do wszystkich”.

sms-za-darmo.pl

Ta witryna wygląda już na bardziej współczesną. Ta bramka SMS bez limitów ma jednak pewne limity – 50 pierwszych wiadomości SMS jest zupełnie darmowych, ale po nich należy wykupić subskrypcję. Ta kosztuje 2,46 zł dziennie. Jeden SMS = 10 punktów, a na start otrzymujesz w sumie 500 pkt, co przekłada się właśnie na 50 darmowych wiadomości tekstowych.

Bramki SMS w 2024 roku – podsumowanie

Bramki SMS są w wyraźnym odwrocie, ale wciąż jeszcze niektóre z nich funkcjonują w 2024 roku. Czy opłaca się z nich korzystać?

Większość z nas ma zapewne pakiet z nielimitowanymi SMS-ami i MMS-ami, trzeba więc zadać sobie pytanie, czy opłaca się wykupywać subskrypcję na korzystanie z bramek SMS. I to nawet wtedy, gdy opłaty kosztują tylko kilka złotych.

Najpopularniejsze telefony komórkowe w 2024 roku:

Rachunki za telefon niższe o połowę? SPRAWDŹ
PORÓWNAJ OFERTY

star ocena
5/5 - (4 votes)
Czy ten artykuł był pomocny? Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Oceń artykuł poniżej
Subscribe
Powiadom o
2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Czemu piszesz bzdury?
Bramki nie działają – a to w regulaminach są płatności i to od razu, albo wymagają przepisania kodu, który nigdy nie pojawia się.

Nn

Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.