
Vectra to kolejny operator, który został ukarany początkiem 2017 roku przez UOKiK. O co poszło tym razem? O reklamę, która wprowadzała w błąd przyszłych klientów. Co prawda operator nie kłamał w oczywisty sposób, ale nie mówił o całej prawdzie – i właśnie przez dezinformacje będzie musiał wypłacić swoim klientom zadośćuczynienie.
Kara za reklamę
Vectra ma szczęście, gdyż nie została ukarana wielomilionową karą, jak inni operatorzy (Orange – kara 30 mln zł, Plus – kara 40 mln zł). Zapewne dlatego, iż sieć w trakcie postępowania dobrowolnie zgodziła się na udzielenie rekompensaty klientom, którzy skorzystali z promocji „Wszystko za 10 zł”.
Przykładowa oferta Vectry:
Oto decyzja UOKiK:
-
Obecni klienci – będą mogli otrzymać na 3 miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru – zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.
-
Byli abonenci – otrzymają 30 zł za każda usługę, którą zakupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem.
Ponadto Vectra będzie musiała trzykrotnie wyemitować w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie informujące, że ich reklama mogła wprowadzać w błąd. Na czym polegał proceder? W treści spotów i reklam promocji „Wszystko za 10 zł” nie była zamieszczona informacja, że pakiet Internetu i telewizji kosztuje 10 zł jedynie na 2-3 miesiące, a nie na cały czas obowiązywania długoterminowej umowy. Decyzja jest prawomocna.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!