Cyfrowy Polsat i Polkomtel (właściciel sieci Plus) muszą zapłacić ponad 40 milionów złotych kary za naruszenie praw konsumentów – uznał Urząd Kontroli Konkurencji i Konsumentów. Operator błędnie informował swoich przyszłych użytkowników o braku limitu danych w transmisji LTE. Sytuacja jest bezprecedensowa, ponieważ każda sieć promuje ofertę no limit, która faktycznie posiada ukryte limity. Będą wielkie zmiany na rynku?
Oferta Plus z limitem 10 GB danych:
Kara to rezultat licznych skarg na usługi smartDOM oraz Power LTE, które oferowane były przez Polkomtela i Cyfrowy Polsat. Zgodnie z ich reklamą, pakiet internetowy miał być nielimitowany, jednak po wykorzystaniu 100 GB danych operator ograniczał przepustowość łącza do 32 kb/s, co praktycznie uniemożliwiało korzystanie z usługi.
Sprawa jest rozwojowa, ponieważ wszystkie polskie sieci posiadają ograniczenia w usłudze no limit. W każdym regulaminie znajdziemy klauzurę zezwalającą na obcięcie szybkości transmisji po wykorzystaniu określonej ilości danych. W niektórych przypadkach jest to zaledwie 40 GB, co znacząco odbiega od idei oferty nielimitowanej.
Czas pokaże czy astronomiczna kara jest w stanie zachęcić do uczciwszego traktowania klienta przez pozostałe firmy na rynku…
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!