
Spotify jest obecnie najpopularniejszą aplikacją do słuchania muzyki online. Najnowsze dane to potwierdzają – w czerwcu liczba aktywnych użytkowników serwisu wzrosła do ponad 100 milionów. Wiemy również ilu klientów zdecydowało się na płatną subskrypcję.
Spotify posiada aktualnie ponad 30 milionów abonentów z ogólnej liczby 100 milionów użytkowników – wynika z najnowszych danych udostępnionych przez szwedzki serwis streamingowy. W ciągu zaledwie kilku miesięcy firma potrafiła przyciągnąć 25 milionów nowych klientów, co stanowi ewenement w skali całego rynku muzycznego. Ich największa konkurencja – Apple Music – dorobiła się „zaledwie” 13 milionów płatnych subskrypcji.
Głównym powodem sukcesu jest ogromna biblioteka multimediów, w której znajdziemy ponad 5 milionów utworów muzycznych. Pomimo absolutnej dominacji, agresywna kampania reklamowa oraz ekspansja na nowych rynkach przyczyniła się do mizernych wyników finansowych – Spotify przyniosło 165 mln euro straty w 2014 roku oraz 184,5 mln euro straty w 2015 roku. Przedstawiciele szwedzkiej firmy obiecują, że obecny rok ma być kluczowy w dalszym rozwoju firmy. Warto dodać, że koncern przeznacza ponad 80 procent swoich przychodów na artystów i wytwórnie płytowe…
W naszym serwisie znajdziecie szczegółowy poradnik wyjaśniający czym jest Spotify oraz jego największa konkurencja w Europie – Tidal.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!