Raport Canalys dotyczący sprzedaży smartfonów w 2022 roku w Chinach jest dość ponury. Wygląda na to, że w ubiegłym roku sprzedaż nowych modeli spadła po raz pierwszy od 2013 poniżej poziomu 300 milionów egzemplarzy. Canalys podaje dane nie tylko za cały rok, ale też osobno za ostatni kwartał 2022 roku.
- w 2022 r. sprzedawano w Chinach najmniej smartfonów do 2013
- największymi producentami byli vivo i Honor…
- …choć w ostatnim kwartale najlepszą sprzedaż uzyskał Apple
Chiński rynek smartfonów 2022 – raport Canalys
Wynika z niego, że Apple był największym producentem smartfonów w Chinach w IV kwartale 2022. Niemal co czwarty (22%) sprzedany wówczas smartfon na terenie Chin był produkcji amerykańskiego giganta. I to pomimo faktu, iż dostawy spadły o aż 24%. Nic dziwnego, gdyż według innego raportu światowa produkcja smartfonów zmalała już w III kwartale 2022 roku.
Oto najwięksi producenci smartfonów w Chinach za IV kwartał 2022:
- Apple – 22%
- vivo – 17%
- OPPO – 17%
- Honor – 16%
- Xiaomi – 11%
- pozostali łącznie – 16%
Na uwagę zasługuje wielki sukces Honora, niegdysiejszej submarki Huawei. Z drugiej strony wynik Xiaomi wydaje się być co najmniej rozczarowujący. Zresztą Honor może nie tylko otwierać szampany za sam IV kwartał, lecz za cały 2022 rok! To właśnie ten producent sprzedał wraz z vivo najwięcej smartfonów w Chinach – obaj po 52,2 mln sztuk!
O ile dla vivo jest to spadek udziału w rynku o 3% rok do roku, to dla Honora jest to wzrost o aż 30%. W zasadzie tylko on i Apple (+4%) sprzedali więcej smartfonów niż 2021 roku. Smartfonowy rynek w Chinach skurczył się w 2022 r. o aż 14% (287,3 vs 332,9 mln sprzedanych sztuk), co jest najgorszym wynikiem od 2013 roku.
To niedobra informacja dla całej branży. Rynek chiński jest największy na świecie – ok. 25% wszystkich sprzedawanych smartfonów na świecie znajduje swoich nabywców właśnie w Kraju Środka. Wygląda na to, że dla producentów smartfonów może teraz nastać trudniejszy czas.
Oto najwięksi producenci smartfonów w Chinach za cały 2022:
- vivo – 18%
- Honor – 18%
- Apple – 18%
- OPPO – 18%
- Xiaomi – 13%
- pozostali łącznie – 15%
Zobacz również: Xiaomi powoli traci Indie. Samsung depcze mu po piętach
Źródło: canalys.com, gsmarena.com.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!