
Wyniki Play za pierwsze półrocze 2022 są – jak mówi sam operator – „solidne”. I rzeczywiście, trzeba przyznać, że operator może mieć prawo do zadowolenia.
- Play chwali się wynikami za pierwsze półrocze 2022
- operator – po konsolidacji z UPC – ma powody do zadowolenia
- Play notuje wzrosty we wszystkich kategoriach
Play – wyniki za I połowę 2022 roku
Oto najważniejsze dane liczbowe sieci Play za pierwszą połowę 2022 roku po konsolidacji z UPC:
- Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 7,8% r/r osiągając liczbę 16,5 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,6% r/r osiągając 12,7 mln
- Liczba abonentów usług stacjonarnych i usług dla domu osiągnęła 1,9 mln dzięki dalszemu rozwojowi usługi telewizyjnej PLAY NOW TV i dostępowi do internetu stacjonarnego Play oraz usług UPC. Baza klientów UPC wzrosła o 4% r/r do 1,6 mln
- Całkowite przychody wzrosły o 26% r/r osiągając w drugim kwartale 2022 r. 2,3 mld PLN
- Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,3% r/r, do poziomu 1,1 mld PLN w drugim kwartale 2022 r. Przychody z usług wzrosły o 30% r/r osiągając w drugim kwartale 2022 r. 1,9 mld PLN
- EBITDAaL wzrosła o 79% r/r przekraczając w drugim kwartale 2022 r. poziom 1 mld PLN
Komentarz prezesa Grupy Play, Jean Marca Hariona:
Pierwsza połowa 2022 roku to punkt zwrotny dla PLAY, a także moment przełomowy dla polskich klientów. Jestem dumny z tego, jak szybko i skutecznie zespoły Play i UPC połączyły swoje siły i w rekordowo szybkim czasie wprowadziły naszą pierwszą wspólną ofertę powitalną. PLAY i UPC łączą wspólne cele – wsłuchiwanie się w potrzeby klientów oferując im najlepszy stosunek jakości do ceny oraz najwyższą jakość usług mobilnych i stacjonarnych. W II kwartale 2022 r. umocniliśmy naszą wiodącą pozycję na polskim rynku przyspieszając wzrost i poprawiając wyniki we wszystkich kategoriach, począwszy od satysfakcji klientów po przychody i efektywność finansową, zarówno dla usług mobilnych, jak i stacjonarnych. Rozwijając swoją najnowocześniejszą infrastrukturę mobilną zapewniającą łączność Polakom, przekroczyliśmy historyczny kamień milowy 10 tys. stacji bazowych. Ponadto, nawiązaliśmy współpracę z firmą InfraVia Capital Partners, aby umożliwić dostęp do sieci światłowodowej 6 milionom gospodarstw domowych w Polsce, realizując naszą misję zapewnienia wolności wyboru polskim klientom w nowym modelu otwartego dostępu do sieci. Jestem przekonany, że pracując razem jako jeden zespół zbudowaliśmy mocne fundamenty, aby zrealizować naszą ambicję tworzenia nowej jakości na polskim rynku telekomunikacyjnym z korzyścią dla klientów, społeczeństwa i gospodarki cyfrowej.
Zobacz również: Samsung z rekordowym II kwartałem 2022. Tego chyba nikt się nie spodziewał
Źródło: biuroprasowe.play.pl.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!