
Narodowy Fundusz Zdrowia i prywatne placówki medyczne będą się komunikowały z pacjentami przy użyciu SMS-a. Krótka wiadomość przypomni nam m.in. o zaplanowanej wizycie u lekarza lub dostarczy skierowanie do konkretnego specjalisty. Usługę z pewnością docenią osoby starsze.
Głównym celem wprowadzenia komunikacji SMS-owej jest chęć zminimalizowania strat powodowanych nieobecnością pacjentów na zaplanowanych wizytach u lekarzy i specjalistów. Tylko na Mazowszu w pierwszym kwartale tego roku odnotowano aż 8,5 tysiąca pacjentów zapisanych na różne wizyty, którzy się nie pojawili. Zadaniem NFZ jest usprawnienie systemu obsługi petentów – wykorzystanie wymiany informacji w przychodniach i gabinetach oszczędzi czas i pieniądze każdego z nas. Według badań aż 99 procent wiadomości SMS jest odczytywanych przez odbiorców. Co więcej – 99 procent spośród nich robi to w ciągu pierwszych trzech minut.
Podobne rozwiązanie znajdziemy już w kilku oddziałach NFZ: podlaskim, wrocławskim, mazowieckim i lubelskim. Przypominającego SMS-a wysyłają również największe sieci prywatnych przychodni w kraju: Luxmed, Medicover i Scanmed. Wiadomości o zaplanowanej wizycie rozsyłane są pacjentom rejestrującym się u lekarza poprzez portal ZnanyLekarz.pl. Jak mówią właściciele serwisu, dzięki powiadomieniom spadła liczba zapominalskich o ponad 65 procent.
Co więcej, funkcja SMS pozwala anulować plany poprzez wysłanie wiadomości zwrotnej o treści NIE. Jak widać smartfon przydaje się w codziennym życiu, a kolejne usprawnienia znacząco rozszerzają funkcjonalność naszego towarzysza życia.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!