Sieć Play znalazła się w gronie wyróżnionych firm 2 edycji badania jakości obsługi klienta w zdalnych kanałach kontaktu „Instytucja Roku 2016”. Ostateczne rozstrzygnięcie nastąpi na początku przyszłego roku – wtedy to wręczona zostanie statuetka dla najbardziej przyjaznej konsumentowi instytucji, firmy, banki, ubezpieczyciela i telekomu.
Maj i czerwiec to miesiące, w których eksperci portalu MojeBankowanie.pl postanowili zbadać jakość obsługi klienta w parudziesięciu wybranych firmach. Łącznie przyglądnęli się 69 instytucjom, 4 telekomom, 42 ubezpieczycielom i 23 bankom. Weryfikacji podlegały wszystkie kanały kontaktowe m.in.: formularze, zapytania drogą e-mail oraz infolinia. Na podium drugiej edycji znalazły się trzy firmy: Bank Zachodni WBK, PZU oraz – wspomniany wcześniej – Play. Okazuje się że najlepiej przygotowaną infolinię posiada Orange – wprawdzie czas oczekiwania na kontakt z konsultantem jest dłuższy niż u konkurencji, lecz są oni lepiej przygotowani do rozmowy. T-Mobile zostało telekomem z najkrótszym średnim czasem odpowiedzi na formularz, natomiast Plus będzie musiał rozważyć zmianę swoich procedur – użytkownicy firmy Solorza-Żaka muszą najdłużej czekać na kontakt zwrotny. Formularz kontaktowy, w formie pozwalającej na swobodę, oferuje tylko Plus (warto dodać, że niektórzy operatorzy dają możliwość wysłania zapytania po utworzeniu konta, ale nie o to chodzi w przypadku nowego klienta). Aż 95 procent maili wysłanych do polskich operatorów doczekało się odpowiedzi – wynik stawia telekomy na pierwszym miejscu spośród wszystkich badanych firm.
3 edycja badania zostanie uzupełniona o kolejne kanały kontaktu m.in. czat – popularny aplet, umożliwiający rozmowę z konsultantem bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej. Aktualny ranking dostępny jest pod adresem www.instytucjaroku.pl. W tym roku odbędą się jeszcze cztery badania, które wyłonią najlepszą firmę w naszym kraju. Ogłoszenie wyników nastąpi z początkiem 2017 roku.
Jak oceniany fioletowego operatora? Wszystkie opinie o Play znajdziecie na łamach naszego serwisu.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!