
5 mln Polaków korzysta z aplikacji bankowej – wynika z badania Deloitte. Analitycy firmy dodają, że banki nie potrafią wykorzystać pełnego potencjału tego rozwiązania. Pod lupą znalazło się 200 różnych funkcjonalności.
Najnowszy raport firmy Deloitte zdradził, że ponad jedna trzecia z 14 milionów użytkowników bankowości elektronicznej postanowiła zainstalować specjalną aplikację na smartfonie, ułatwiającą zdalną obsługę swojego konta. Jak wynika z danych, programy bankowe posiadają wiele zalet, lecz na pierwszy plan wysuwają się… wady. Do największych minusów zaliczono m.in. trudność w dokonywaniu codziennych operacji (przelewy, transfery), jak również zakup nowych produktów finansowych: kart, lokat i tym podobnych.
W tym roku przeanalizowaliśmy blisko 200 funkcjonalności oraz tzw. user experience, czyli doświadczenie użytkownika w 15 czołowych bankach w Polsce. Skoncentrowaliśmy się na przeanalizowaniu funkcjonalności dostępu w bankowości […] mobilnej
– mówi Daniel Martyniuk, jeden z dyrektorów Deloitte Digital, w wywiadzie dla agencji Newseria.
W bankowości online, na laptopie czy na komputerze, rzeczywiście jest nam o wiele łatwiej i szybciej się zalogować, ale sprawdzenie historii lub wykonanie przelewu jest jednak o wiele szybsze i prostsze na komórce. Można z tego wywnioskować, że klient na większym ekranie ma większe możliwości, ale powoduje to również większe rozproszenie uwagi
– ocenia Martyniuk.
Polskie banki bardzo chętnie udostępniają swoją własną aplikację do zarządzania kontem, lecz funkcje, jakie ona oferuje, koncentrują się wokół kart debetowych i rachunków rozliczeniowych. Ze świecą szukać możliwości wzięcia kredytu konsumenckiego lub hipotecznego za pomocą aplikacji. Przyznam szczerze, że takie podejście wydaje się być niezwykle racjonalne i pełni funkcję zabezpieczającą. Kredyt przez komórkę mógłby zbyt kusić i narażać nas na niepotrzebne koszty. Kto nie miał chęci wzięcia szybkiej pożyczki w kryzysowej sytuacji niech pierwszy rzuci kamień…
Już wkrótce przetestujemy 10 aplikacji bankowych i wydamy werdykt – który bank jest najbardziej przyjaznym miejscem dla naszych pieniędzy (zarządzanych przez komórkę)?
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!