III kwartał 2016 roku już za nami. Wiemy już, którzy operatorzy będą mile wspominać ten okres, a którzy będą chcieli o nim jak najszybciej zapomnieć. Podczas tych trzech miesięcy zostało przeniesionych – według danych UKE – 455771 numerów. To o prawie 21,7% więcej, aniżeli w II kwartale. W przypadku niektórych operatorów doszło do sporych zmian. Szczegóły poniżej.
Play nokautuje konkurencję
Już w poprzednim zestawieniu dokonanym przez UKE Play „na czysto” zyskał najwięcej numerów na drodze migracji. Było to wówczas niecałe 37 tys. numerów, podczas gdy przez cały III kwartał pozyskał aż 92 tys. klientów podczas przenoszenia numeru – blisko 10 razy więcej od konkurencji zajmującej kolejne miejsce! Widać, że operator nie próżnował w okresie letnim, czego owocem są te fenomenalne wyniki.
Kolejnym operatorem jest stosunkowo niewielka sieć Virgin Mobile. Zyskała ona w analogicznym okresie prawie 9,5 tys. numerów, podczas gdy w II kwartale było to prawie 14 tys. Znaczący spadek, lecz jak na ironię Virgin Mobile awansował z miejsca trzeciego na drugie, spychając tym samym Orange…
…i to nawet nie na ostatnie miejsce podium! Orange zanotowało fatalny wynik – w II kwartale był ponad 15 tys. numerów na plusie, a w III zanotował bilans ujemny (-911 numerów). Najwięcej jednak wciąż traci T-Mobile – ponad 72 tys. numerów w stosunku do prawie 63 tys. w okresie poprzednim. Kolejnym operatorem, który nie zaliczy lata tego roku do udanych jest Plus, który stracił ponad 33 tys. klientów.
Granicę 1000 numerów na plus pokonały sieci Premium Mobile (2461), Mobile Vikings (1083) oraz Netia (1061).
Migracja klientów u wybranych operatorów komórkowych w III kwartale 2016 roku
Operator | |||
---|---|---|---|
Play | |||
Virgin Mobile | |||
Premium Mobile | |||
Mobile Vikings | |||
Netia | |||
FM Group Mobile | |||
Lajt Mobile | |||
Multimedia | |||
Vectra | |||
Lycamobile | |||
Orange | |||
Plus | |||
T-Mobile |
Źródło: Raport III kwartał 2016 – przenoszenie numeru
Wnioski
Jak widać, T-Mobile nie wyciągnął wniosków z poprzednich kwartałów i wciąż masowo traci klientów. Sporą wpadkę zanotowała również Orange, ale przede wszystkim należy wyróżnić i pochwalić sieć Play. Dlaczego tak dużo osób przenosi swoje numery? Po pierwsze nie chcą ich utracić i tym samym utrudnić znajomym nawiązanie kontaktu. Poza tym sieci GSM oferują liczne promocje związane z przenoszeniem numeru. Działania marketingowe i spoty reklamowe fioletowego operatora najwidoczniej działają doskonale, co widać doskonale w powyższej tabeli. Kolejne miejsca na podium zajmują sieci wirtualne – Virgin Mobile i Premium Mobile, choć ten pierwszy operator nie pozyskał aż tylu klientów, co w okresie kwiecień – czerwiec. Po raz kolejny miejsce tuż za podium przypadło Mobile Vikings, któremu ponownie zaufało ponad 1000 klientów przenoszących numer.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!
Premium Mobile daje radę ;) sama przeniosłam tam numer, nowy operator a tylu ludzi już go wybrało. Widać dobra oferta broni się sama i nawet bez reklam w telewizji (na co niektórzy narzekają) ;)
Poczekaj na wyniki za kolejny kwartał. Zobaczysz ilu nowych klientów zyska nowa sieć a2mobile. Obecnie moim zdaniem, najlepsza oferta na rynku. I życzę im wielu sukcesów.