Virgin Mobile to wirtualny operator, oferujący możliwość przeniesienia numeru z dowolnej polskiej sieci. W przeciwieństwie do tzw. Wielkiej Czwórki (Play, Plus, T-Mobile i orange) nie posiada własnych salonów sprzedaży, przez co osobiste złożenie wniosku jest niemożliwe (poza jednym wyjątkiem – czyt. niżej). Procedura przeniesienia numeru została maksymalnie uproszczona – komplet dokumentów otrzymujemy po wypełnieniu zaledwie paru obowiązkowych pól. Warto zwrócić uwagę na konieczność aktywacji karty SIM, ponieważ skontaktowanie się z nami będzie niemożliwe.
Internetowe przeniesienie numeru
Droga elektroniczna to najprostszy sposób, pozwalający przenieść nasz numer telefonu do sieci Virgin Mobile. W celu rozpoczęcia procedury przeniesienia, udajemy się pod adres: https://virginmobile.pl/oferta/przenies-numer.
1. Na stronie powitalnej wybieramy opcję „Wypełnij wniosek”. Jeśli chcemy obejrzeć animację, prezentującą kolejne sześć kroków, z pewnością zainteresuje was prawy przycisk „Zobacz przewodnik”.
2. W następnym oknie będziemy musieli wprowadzić najpotrzebniejsze dane personalne, takie jak imię i nazwisko oraz pesel. Na samym dole znajdzie się okno dialogowe, w którym wpisujemy nasz obecny numer telefonu w celu weryfikacji.
3. Po otrzymaniu SMS-a potwierdzającego, nasz wniosek przejdzie do fazy realizacji.
Virgin Mobile, w przeciwieństwie do innych polskich operatorów, wszelkie dokumenty wysyła za pomocą tradycyjnego listu. Poczta Polska ma 7 dni roboczych na dostarczenie przesyłki. Plusem tego rozwiązania jest otrzymanie przesyłki bez konieczności umawiania się z kurierem.
W liście znajdziemy: wydrukowany wniosek, nową kartę SIM 3w1 (nanoSIM, microSIM oraz standardowy rozmiar) oraz kopertę zwrotną. Starannie wypełniamy wszelkie rubryki, dołączamy kserokopię obu stron dowodu osobistego i odsyłamy na adres wydrukowany na kopercie. Tym sposobem dopełniliśmy wszelkich formalności, w związku z procedurą przeniesienia naszego numeru telefonu do sieci Virgin Mobile. W ciągu paru dni przyszły operator skontaktuje się z nami w celu ustalenia dokładnej daty zmiany.
Uwaga – w przypadku Virgin Mobile może nastąpić przerwa w świadczeniu usługi, maksymalnie wynosząca 24 godziny.
Uwaga nr 2 – aby móc odbierać połączenia NALEŻY WYKONAĆ pierwsze połączenie z nowej karty SIM. Bez tej czynności nie będzie się można do nas dodzwonić.
Telefoniczna zmiana operatora
Drugą z możliwości przeniesienia numeru do Virgin Mobile jest kontakt telefoniczny pod numerem:
799 555 222 (opata według aktualnie posiadanego cennika)
Konsultant przygotuje za nas wszelkie obowiązkowe dokumenty i zleci wysłanie listu, w celu uzyskania niezbędnych podpisów.
Uwaga – aby pracownik Virgin Mobile mógł rozpocząć całą procedurę, musimy zadzwonić z numeru, który chcemy chcemy przenieść. W przeciwnym wypadku Virgin Mobile nie będzie w stanie uwierzytelnić i odmówi dalszych kroków.
Czy istnieje inny sposób?
Oprócz wniosku elektronicznego i kontaktu telefonicznego, Virgin Mobile podpisało szereg umów z różnymi podmiotami gospodarczymi, za pomocą których możemy złożyć wniosek o przeniesienie. Są to najczęściej firmy sprzedające telefony komórkowe na terenie naszego kraju. Warto więc zorientować się, czy w okolicy naszego miejsca zamieszkania nie znajdują się punkty sprzedaży smartfonów i zapytać o możliwość złożenia wniosku. Dalsza procedura dzieli punkty z elektroniczną formą podpisania zobowiązania. Polskie prawo wymusza na operatorach podjęcie decyzji w ciągu 72 godzin od momentu złożenia wniosku.
Szczegółowy opis usługi przeniesienia numeru znajdziecie w naszym poradniku.