Przeniesienie numeru do OTVARTA

3

Nowa sieć na polskim rynku telefonii komórkowej wybrała na swoje barwy biel i czerwień, nie bez powodu. Operator reklamuje się, że jest polską firmą, zna polskie realia i w naszym kraju płaci podatki. Ponadto na głównej stronie znajdziemy hasło: „Wiemy, jak żyjesz i że nie jest”.

OTVARTA jest wirtualnym operatorem sieci komórkowej, który działa na sieci Plusa. Sprawdzamy, jak przenieść numer i stać się jej abonentem.

Porównaj oferty na abonament

Przeniesienie numeru przez Internet

1. Przenieść numer do sieci OTVARTA możemy przez Internet. Aby dołączyć do grona osób korzystających z usług polskiego operatora należy wejść na stronę https://otvarta.pl/przenies-numer. Na początek musimy zdecydować się, z jakiego abonamentu będziemy chcieli skorzystać. Do wyboru są umowy na czas nieokreślony i na 24 miesiące. Domyślnie zaznaczone są wszystkie umowy, ale przełączając się między kropkami nad tabelą możemy z skorzystać z filtra.

Zaprezentowane oferty zaczynają się już od 7,99 zł i kończą na 28,99 zł miesięcznie. Największe różnice można zauważyć, spoglądając na rozmiary pakietów transferu danych, co istotne, największy z nich ma 6 GB. Tylko opcje na czas określony (24 miesiące) oferują roaming w UE, te na czas nieokreślony oferują go jedynie w pakiecie wakacyjnym.

O! Korzystna!

mies.
MINUTY
bez
limitu
SMS
bez
limitu
INTERNET
6 GB
MIESIĘCZNIE MIES.
17,99
porównaj

O! Mam Wszystko!

24mies.
MINUTY
bez
limitu
SMS
bez
limitu
INTERNET
6 GB
MIESIĘCZNIE MIES.
28,99
porównaj

2. Po wybraniu odpowiedniego planu zostaniemy poproszeni o podanie numeru telefonu. Wszystko to po to, aby zweryfikować, że podany numer należy do nas.

3. Po wpisaniu numeru jesteśmy proszeni o podanie kodu weryfikacyjnego, który po kilkudziesięciu sekundach powinien znaleźć się na naszym telefonie. Gdy wpiszemy go i potwierdzimy przyciskiem, to zostaniemy przeniesieni do kolejnego etapu.

4. W tym momencie powinny się na pojawić szczegóły naszego zamówienia. Powinniśmy sprawdzić, czy zgadza się wybrany pakiet, miesięczne opłaty. W tym punkcie mamy również możliwość dodania kolejnego abonamentu telefonicznego czy pakietu mobilnego Internetu.

W tym miejscu musimy zdecydować, czy chcemy otrzymywać fakturę w wersji elektronicznej. To o tyle ważne, że jeśli chcemy, aby co miesiąc odwiedzał nas listonosz, to za tę przyjemność będziemy musieli zapłacić dodatkowe 6 złotych. Ta podstrona informuje nas również o darmowej dostawie karty SIM i umowy.

5. W następnym kroku zostajemy poproszeni o podanie danych. Zaczynamy od wyboru dotychczasowego operatora i określamy, jaką umowę mamy z nim zawartą (należy wybrać spośród: abonament, mix, karta). Następnie wybieramy, kiedy możemy przenieść się do sieci OTVARTA. Pierwsze kółko opisane jako „z okresem wypowiedzenia” dotyczy tych, którzy aktualnie znajdują się na umowie na czas nieokreślony. Drugą opcję, „na koniec okresu promocyjnego”, wybieramy, gdy na nową sieć decydujemy się dopiero po końcu naszej aktualnej umowy – ale nie wcześniej niż 120 przed jej zakończeniem. Trzeci wybór, „bez zachowania terminu wypowiedzenia”, zaznaczamy, gdy mamy umowę na czas nieokreślony i chcemy przenieść się szybciej, niż wynosi okres wypowiedzenia.

Na samym końcu pozostaje nam zaznaczyć, czy na przeniesienie decydujemy się jako klient indywidualny czy biznesowy, następnie trzeba wpisać dane do umowy.

6. Ostatnim krokiem będzie potwierdzenie zamówienia. Następnie reprezentanci sieci OTVARTA skontaktują się z naszym dotychczasowym operatorem z zapytaniem o możliwy termin przeniesienia numeru. Kartę SIM otrzymamy, gdy nasza aktualna umowa będzie dobiegała końca.

Przeniesienie numeru przez telefon

Już w trakcie przeglądania strony internetowej sieci OTVARTA kilkukrotnie zostajemy zapytani, czy chcemy porozmawiać z telefonicznym konsultantem. Wystarczy podać swój numer i podać godziny, w jakich chcemy porozmawiać. Możemy również zadzwonić pod numer 699 711 699.

W trakcie rozmowy związanej z przeniesieniem numeru konsultant przeprowadzi nas dokładnie przez ten sam formularz, który musielibyśmy wypełnić, gdybyśmy zdecydowali się cały proces przejść przez przez Internet.

Sieć OTVARTA nie ma punktów stacjonarnych, jedyne opcje na dołączenie do tego operatora zostały przedstawione powyżej.

Gdy dotrze do nas karta SIM z umową, to pamiętajmy, aby dokładnie ją przeczytać. Mamy 14 dni na ewentualny zwrot lub rezygnację z usług.

  • Iga Piotrowska

    szkoda trochę, że kwestia internetu jest przeciętna, ta oferta za 8 zł jest genialna dla mojej mamy. i chyba nie ma tanszej oferty a równie dobre, duży + ale ja zostaje w mobile vikings, nie wyobrażam sobie tak małej ilości internetu a tam mam 15gb. Ale dobrze, że to polska siec i że coś zaczyna się dziać. Doczekalismy czasów gdzie rachunek za telefon to jedna cyfra :D

  • Krzysztof Tomaszewski

    Bardzo pomocny artykuł, wielkie dzięki

  • Adam Kański

    Kolejna spółka Plus GSM

Wybrane oferty: