Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął decyzję o rozpoczęciu postępowania przeciwko czwórce największych operatorów telekomunikacyjnych w naszym kraju: T-Mobile, Orange, Play i Plus. Sprawa dotyczy braku zwrotu niewykorzystanych środków po upływie ważności konta.
Czterech największych polskich operatorów pod lupą prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wątpliwości wzbudza to, że sieci po upływie ważności konta nie zwracają konsumentom pozostałych środków, tym samym narażając ich na realne straty finansowe. Przykładowo konsument doładowuje konto w wysokości 25 złotych, przez co otrzymuje możliwość wykonywania połączenia przez 25 dni. Jeśli nie kupi następnego doładowania, wszystkie niewykorzystane środki przepadają. Jak twierdzi prezes UOKiK, może to znacząco utrudniać konsumentom skorzystanie z prawa do zmiany operatora
Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta.
– mówi Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W takich krajach jak: Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków na koncie jest normalną praktyką. Co grozi rodzimym firmom telekomunikacyjnym? Przede wszystkim bardzo wysoka kara finansowa, dochodząca do 10 procent obrotu danej firmy, osiąganego w poprzednim roku fiskalnym. Urząd ma również prawo do określenia środków usunięcia skutków bezprawnej praktyki. Będą najwyższe kary w historii?
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!