Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Jak wyłączyć pocztę głosową w Plusie?

avatar
Smartfon z powiadomieniami z poczty głosowej

Poczta głosowa może być bardzo przydatna, ale też uciążliwa. Nie chcesz dostawać wiadomości zostawianych na „automatycznej sekretarce”? Możesz ją wyłączyć! Taką opcję dają wszyscy operatorzy, a zmiana ustawień nie wymaga żadnych skomplikowanych działań. Dowiedz się, jak wyłączyć pocztę głosową w Plusie.

Czym jest poczta głosowa?

Poczta głosowa to nic innego jak wirtualna „automatyczna sekretarka”, która pozwala na nagrywanie wiadomości głosowych. Zazwyczaj poczta głosowa włącza się wtedy, gdy dany numer nie odbiera lub jest zajęty. Wówczas osoba dzwoniąca może zostawić krótką wiadomość – np. z prośbą o oddzwonienie.

Poczta głosowa bywa przydatna, ale wiele osób nie chce z niej korzystać. Trzeba przyznać, że w dobie smartfonów jest to dość archaiczny wynalazek. Obecnie, jeśli nie ma możliwości dodzwonienia się do danej osoby, można jej wysłać wiadomość tekstową lub głosową poprzez jeden z wielu dostępnych komunikatorów. Dlatego wiele osób nie czuje potrzeby korzystania z poczty głosowej. Pozostawienie tej opcji włączonej może być uciążliwe, jeśli np. dostajesz wiele zautomatyzowanych telefonów reklamowych. Zdarza się, że takie automaty zostawiają wiadomości w skrzynce głosowej, odbiorca traci czas na ich odsłuchiwanie i kasowanie.

Należysz do osób, które nie potrzebują automatycznej sekretarki i wolą, aby w ogóle im nie „pomagała”? Poniżej wyjaśniamy, jak wyłączyć pocztę głosową w Plusie. Możesz to zrobić samodzielnie, bez konieczności kontaktowania się z obsługą klienta!

Rodzaje poczty głosowej w Plusie

Plus oferuje usługi poczty głosowej wszystkim swoim klientom. Nie każdy wie jednak, że w sieci funkcjonują aż 4 rodzaje poczty głosowej: Standard, Premium, MMS oraz Notka SMS. Zanim dowiesz się, jak wyłączyć pocztę głosową w Plusie, sprawdź na czym polegają te usługi i zdecyduj, z której chcesz korzystać, a z której nie.

Poczta Głosowa Standard

Poczta Głosowa Standard to usługa podstawowa, klasyczna i bezpłatna, dostępna dla każdego klienta sieci Plus. Oferuje ona następujące funkcjonalności:

  • pojemność skrzynki – 20 wiadomości,
  • czas przechowywania – 10 dni,
  • maksymalna długość jednej wiadomości – 6 minut,
  • możliwość nagrania własnego powitania – max 5 minut,
  • informacja o numerze pozostawiającym wiadomość,
  • bezpłatne oddzwonienie,
  • powiadomienia SMS .

Usługą można zarządzać przez:

  • SMS (tylko abonenci),
  • krótki kod (klienci Plus Na Kartę),
  • Dział Obsługi Klienta.

Poczta Głosowa Premium

Poczta Głosowa Premium to usługa płatna (3,69 zł brutto miesięcznie), oferująca nieco większe możliwości. Może z niej skorzystać każdy, choć jest stworzona głównie z myślą o klientach biznesowych. Oferuje następujące funkcjonalności:

  • pojemność skrzynki – 100 wiadomości,
  • czas przechowywania wiadomości – 14 dni,
  • maksymalna długość jednej wiadomości – 6 minut,
  • możliwość nagrania własnego powitania – max 5 minut,
  • informacja o numerze pozostawiającym wiadomość,
  • bezpłatne oddzwonienie,
  • powiadomienie SMS,
  • Poczta Mobilna (dodatkowa aplikacja na telefon).

Usługą można zarządzać przez:

  • SMS (tylko abonenci),
  • krótki kod (klienci Plus Na Kartę),
  • Dział Obsługi Klienta.

Poczta MMS

Poczta MMS to dodatkowa, bezpłatna usługa, która umożliwia otrzymywanie wiadomości pozostawionych w Twojej poczcie głosowej bez konieczności dzwonienia na swoją skrzynkę. Jej uruchomienie skutkuje przysyłaniem Ci wiadomości MMS z nagranymi wiadomościami od dzwoniących w przypadku, gdy nie odbierzesz połączenia, będziesz poza zasięgiem sieci lub gdy Twój numer będzie zajęty. Wiadomości nie są wówczas przechowywane w systemie poczty głosowej. Maksymalny rozmiar wiadomości MMS to 300 kB. Pozwala to na przesłanie maksymalnie 3-minutowej wiadomości.

Uwaga: aktywacja Poczty MMS wiąże się z wyłączeniem Poczty Głosowej Standard lub Premium. Na potrzeby usługi dochodzi też do automatycznej zmiany ustawień przekierowań.

Usługą można zarządzać przez:

  • SMS (tylko abonenci),
  • krótki kod (klienci Plus Na Kartę),
  • Dział Obsługi Klienta.

Notka SMS

Notka SMS to jeszcze inny sposób na korzystanie z czegoś w rodzaju Poczty Głosowej. W tym przypadku dzwoniący nie ma możliwości nagrania własnej wiadomości głosowej, ale może wybrać, jaką wiadomość SMS otrzyma odbiorca. Jeśli korzystasz z funkcji Notka SMS i masz wyłączony telefon, dzwoniący otrzyma wiadomość o treści: „Abonent chwilowo niedostępny, wyślij mu bezpłatną wiadomość SMS o treści:

  1. proszę o pilny kontakt – wybierz 1,
  2. zadzwonię do ciebie później – wybierz 2,
  3. odezwij się w wolnej chwili – wybierz 3,
  4. spóźnię się, proszę zaczekaj na mnie – wybierz 4,
  5. przepraszam nie dojadę, nie czekaj na mnie – wybierz 5,
  6. mam awarię, zadzwoń jak najszybciej – wybierz 6.”

Po wybraniu przez dzwoniącego odpowiedniej opcji przesyłany jest do Ciebie SMS o wskazanej treści.

Usługą można zarządzać przez:

  • SMS (tylko abonenci),
  • krótki kod (klienci Plus Na Kartę),
  • Dział Obsługi Klienta.

Jak wyłączyć pocztę głosową w Plusie

Nie chcesz, aby osoby, które do Ciebie dzwonią, miały możliwość pozostawienia wiadomości w ramach poczty głosowej? W Plusie możesz swobodnie zarządzać swoimi usługami, wyłączając je i włączając zgodnie z aktualnymi potrzebami. Istnieje także możliwość łatwego decydowania, które połączenia będą przekazywane do poczty głosowej (gdy telefon jest zajęty, nieosiągalny, gdy nie odbierasz itp.). Dowiedz się, jak wyłączyć pocztę głosową w Plusie!

Jak włączyć i wyłączyć poszczególne rodzaje poczty głosowej w Plusie?

W Plusie możesz bez żadnego problemu samodzielnie zarządzać usługami poczty głosowej, z których korzystasz.

Aby wyłączyć Pocztę Głosową Standard w Plusie:

• jeśli masz abonament – wyślij bezpłatny SMS pod nr 2601 o treści DEAKT PS (włączenie SMS pod nr 2601 o treści AKT PS);
• jeśli masz Plus Na Kartę – wpisz i zatwierdź w telefonie krótki kod: *122*00# (włączenie *122*11#).

Aby wyłączyć Pocztę Głosową Premium w Plusie:

• jeśli masz abonament – wyślij bezpłatny SMS pod nr 2601 o treści DEAKT PP (włączenie SMS pod nr 2601 o treści AKT PP);
• jeśli masz Plus Na Kartę – wpisz i zatwierdź w telefonie krótki kod: *122*00*01# (włączenie *122*11*01#).

Aby wyłączyć Pocztę MMS:

• jeśli masz abonament – wyślij bezpłatny SMS pod nr 2601 o treści DEAKT PMMS (włączenie SMS pod nr 2601 o treści AKT PMMS);
• jeśli masz Plus Na Kartę – wpisz i zatwierdź w telefonie krótki kod: *122*00*02# (włączenie *122*11*02#).

Aby wyłączyć Notkę SMS:

• jeśli masz abonament – wyślij bezpłatny SMS pod nr 2601 o treści DEAKT NSMS (włączenie SMS pod nr 2601 o treści AKT NSMS);
• jeśli masz Plus Na Kartę – wpisz i zatwierdź w telefonie krótki kod: *122*00*03# (włączenie *122*11*03#).

Każdą z tych funkcji możesz też zarządzać, dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta.

Jak wyłączyć przekierowania do poczty głosowej w Plusie za pomocą krótkich kodów?

Innym sposobem na wyłączenie poczty głosowej w Plusie jest dezaktywacja przekierowań. To właśnie to ustawienie decyduje o tym, w jakiej sytuacji dzwoniącemu zgłosi się poczta głosowa. Jeżeli wyłączysz wszystkie przekierowania, w praktyce wyłączysz pocztę głosową. Jak to zrobić? Ponownie istnieje możliwość użycia krótkich kodów. Wystarczy je wpisać na klawiaturze numerycznej swojego telefonu (tak jak przy wybieraniu numeru w celu wykonania połączenia), a następnie zatwierdzić. Z użyciem krótkich kodów możesz wyłączyć wszystkie lub jedynie wybrane przekierowania. Należy do tego użyć następujących kodów:

  • aby wyłączyć wszystkie przekierowania: ##21# lub ##002#,
  • aby wyłączyć przekierowania, gdy twój numer jest zajęty: ##67#,
  • aby wyłączyć przekierowania, gdy nie odbierasz telefonu: ##61#,
  •  aby wyłączyć przekierowania, gdy Twój numer jest nieosiągalny: ##62#.

Jak włączyć przekierowania do poczty głosowej w Plusie?

Krótkie kody pozwalają też na włączenie przekierowań do poczty głosowej. Ta opcja przyda się, jeśli będziesz chciał znowu zacząć z niej korzystać. Wystarczy wpisać i zatwierdzić w telefonie następujące kody:

• aby włączyć wszystkie przekierowania: **21*+48601222222*11#,
• aby włączyć przekierowania, gdy twój numer jest zajęty: **67*+48601222222*11#,
• aby włączyć przekierowania, gdy nie odbierasz telefonu: **61*+48601222222*11#,
• aby włączyć przekierowania, gdy Twój numer jest nieosiągalny: **62*+48601222222*11#.

Dodatkowo przy aktywacji poczty w przypadku braku odebrania telefonu można ustawić czas, po którym ma się zgłaszać automatyczna sekretarka. Standardowo jest to 25 sekund, ale możesz ustawić dowolny czas w przedziale od 5 do 30 sekund. Aby to zrobić, wyślij kod: **61*+48601222222*11*czas#. Przykładowo, jeśli chcesz ustawić przekierowanie po 5 sekundach, kod będzie wyglądał następująco: **61*+48601222222*11*5#.

Warto również wiedzieć, że istnieje możliwość przekierowania Twoich połączeń na dowolny numer – nie musi to być poczta głosowa. Aby to zrobić wystarczy zastąpić numer „+48601222222” w krótkim kodzie innym dowolnym numerem.

Jak sprawdzić, czy Twoja poczta głosowa w Plusie jest włączona?

Warto również wiedzieć, jak można sprawdzić, czy poczta głosowa dla Twojego numeru w Plusie jest aktywna. Jeśli masz Plus Na Kartę status poszczególnych usług można sprawdzić jednym krótkim kodem: *122#. W ten sposób dowiesz się, czy korzystasz z poczty Standard, Premium, Poczty MMS lub Notki SMS. Klienci abonamentowi mogą sprawdzić status swoich usług, kontaktując się z obsługą klienta. Jeśli natomiast chcesz upewnić się, że dana usługa jest aktywna lub nieaktywna, po prostu wyślij odpowiedni bezpłatny SMS na numer 2601.

Status przekierowań można również sprawdzić za pomocą krótkich kodów. Aby sprawdzić przekierowania:

• wszystkich połączeń – wpisz kod *#21*11#,
• gdy numer jest zajęty – wpisz kod *#67*11#,
• gdy nie odbierasz – wpisz kod *#61*11#,
• gdy Twój numer jest nieosiągalny – wpisz kod *#62*11#.

Podsumowanie

Sieć Plus oferuje swoim klientom aż 4 różne warianty poczty głosowej, z czego 3 są bezpłatne. Możesz nimi dowolnie zarządzać (włączać i wyłączać poszczególne usługi) za pomocą krótkich kodów (jeśli masz Plus Na Kartę) lub bezpłatnych SMS-ów (jeśli masz abonament). Wyłączyć pocztę głosową możesz też poprzez wyłączenie przekierowań na jej numer. W tym przypadku możesz zdecydować o całkowitej dezaktywacji usługi lub też jedynie wybranych typów przekierowania (gdy nie odbierasz, gdy numer jest nieosiągalny lub zajęty). Dzięki temu z łatwością dopasujesz pocztę głosową w Plusie do swoich potrzeb!

FAQ

Aby odsłuchać swoje wiadomości z poczty głosowej w Plusie, wystarczy zadzwonić pod numer 2222 lub +48601222222. Z telefonu stacjonarnego lub z innej sieci komórkowej można się połączyć z pocztą głosową, dzwoniąc pod 601222222. Po uzyskaniu połączenia wybierz 1, aby odsłuchać wiadomości, a następnie wprowadź swój numer telefonu zakończony krzyżykiem (#) i hasło dostępu do swojej poczty ustalone wcześniej.
Sposób wyłączenia (a także włączenia) poczty głosowej w Plusie zależy podrodzaju usługi, z jakiej korzystasz. Jeśli masz abonament, najłatwiej zrobisz to za pomocą darmowej wiadomości SMS wysłanej na numer 2610. Użytkownicy Plusa na kartę mogą natomiast zarządzać swoją pocztą głosową poprzez tzw. krótkie kody. Inną możliwością dla wszystkich klientów operatora jest kontakt z Działem Obsługi Klienta
Poczta głosowa w Plusie jest bezpłatna wyjątkiem usługi Premium, która kosztuje 3,69 zł brutto miesięcznie. Ponadto mogą być naliczane opłaty za połączenia wykonywane w celu odsłuchania wiadomości czy też oddzwonienia do osoby, która zostawiła wiadomość – zgodnie z posiadaną taryfą.
star ocena
4.7/5 - (23 votes)
Czy ten artykuł był pomocny? Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Oceń artykuł poniżej
avatar

Mail kontaktowy:

[email protected]

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.
Wybrano do porównania: