Dwa lata temu zadebiutował Blik – system płatności mobilnych, dzięki któremu schowamy tradycyjne karty debetowe i kredytowe do szafy. Z funkcji obecnie korzysta 2,5 miliona użytkowników, którzy dokonali ponad 6 milionów transakcji. Płacenie telefonem to przyszłość?
Dwa lata po starcie systemu płatności mobilnych Blik postanowił rozpocząć pierwszą poważną kampanię reklamową. Z tej okazji w sieci pojawiły się dane, które obrazują skalę przedsięwzięcia. Obecnie funkcja płacenia telefonem dostępna jest w Alior Banku, T-Mobile Usługach Bankowych, Banku Millennium, BZ WBK, ING Banku Śląskim, mBanku, Orange Finansach, PKO BP, Inteligo i Getin Noble Banku.
Dane Narodowego Banku Polskiego z czerwca tego roku podają:
- 2 mln użytkowników
- 157 tys. punktów, w których można dokonywać płatności
- 152 tys. terminali płatniczych
- 36 tys. sklepów internetowych
- 14 tys. bankomatów
Tylko w II kwartale 2016 w ramach systemu wykonano ponad 1,112 mln zleceń o wartości przekraczającej 254 mln złotych – daje to 12214 zleceń dziennie o średniej wartości 2,8 mln złotych. Średnia wartość zlecenia wyniosła 229 zł.
W naszym serwisie znajdziecie ranking 10 najlepszych aplikacji bankowych w Polsce.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!