Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Apple zgarnia 94 procent przychodów ze smartfonów

avatar
Apple Night Shift

Amerykańskie Apple zgarnia ponad 94 (!) procent wszystkich przychodów ze sprzedaży smartfonów, kontrolując zaledwie 14,5 procent całego rynku. Jak to możliwe?

Telefony Apple należą do grona najbardziej prestiżowych smartfonów na rynku. Ceny najnowszych modeli często przekraczają 500 dolarów, przy braku reprezentantów średniej półki. Najnowszy raport amerykańskiego giganta zdradza, że ta droga rozwoju okazała się strzałem w przysłowiową dziesiątkę. Pomimo posiadania zaledwie 14,5 procent rynku wszystkich urządzeń, koncern generuje ponad 94 procent przychodów ze sprzedaży smartfonów! Jego największy konkurent, koreański Samsung może pochwalić się przychodami stanowiącymi zaledwie 11 procent całości. Łączny wynik nie sumuje się 100 procent, ponieważ inni producenci notowało w tym okresie duże straty.

Firma badawcza Canaccord Genuity uważa, że winę za ten stan rzeczy ponoszą mniejsi producenci, tacy jak Sony czy HTC, oferując smartfony przeznaczone dla niższego i średniego segmentu cenowego.

W ostatnim kwartale Apple wprowadziło na rynek 48 milionów nowych smartfonów, stanowiąc 14,5 procent całkowitej liczby nowych urządzeń. W tym samym czasie Samsung dosłownie „zalał” kanały dystrybucyjne, produkując 81 milionów telefonów, czyli 24.5 procent całości. Średnia cena amerykańskiego urządzenia kształtowała się na poziomie 670 dolarów, natomiast jego największy konkurent zarabiał około 180 dolarów za sztukę.

Tutaj znajdziecie porównanie ofert czołowych modeli iPhone na naszym rynku

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

star ocena
5/5 - (2 votes)
Czy ten artykuł był pomocny? Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Oceń artykuł poniżej
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.