
UOKiK zarządził ponad 22 mln kary dla Vectry. Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, operator bezprawnie podwyższał opłaty abonamentowe w umowach na czas nieokreślony.
- UOKiK nałożył ponad 22 mln kary na Vectrę
- chodzi o nieprawne naliczanie podwyżek cen
- sprawa toczyła się od listopada 2021 r.
UOKiK – 22 mln kary dla Vectry
Prezes UOKiK wielokrotnie wskazywał na warunki, w jakich mogą zostać zmienione istotne parametry kontraktu, jak np. wysokość opłaty abonamentowej. Ta może zostać zmienione tylko wtedy, gdy umowa to wyraźnie przewiduje. Tymczasem wg UOKiK Vectra w latach 2019-2020 informowała swoich klientów – jednostronnie bez wymaganej podstawy prawnej – o dodaniu klauzuli modyfikacyjnej do trwających wówczas abonamentów. Tym samym dochodziło do zmian ogólnych warunków umowy, czego następstwem w kolejnych latach miało być podwyższenie o 5 zł miesięcznie usług abonamentowych (telewizja, Internet). W skali jednego roku różnice wynosiły więc 60 lub 120 zł.
Komentarz Tomasz Chróstnego, Prezesa UOKiK:
Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne aby konsumenci mogli przewidzieć w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi.
Prezes UOKiK przedstawił zarzuty operatorowi Vectra w listopadzie 2021 roku, a teraz została nałożona kara w wysokości 22,2 mln zł (dokładnie 22231676 zł), a także obowiązek zaniechania praktyki i usunięcie jej skutków. Po uprawomocnieniu decyzji UOKiK, Vectra będzie miała obowiązek zwrotu pobieranych w sposób nieuzasadniony opłat przez okres, w którym je naliczała.
Zobacz również: Według UOKiK promocja T-Mobile 1200 GB wprowadza w błąd
Źródło: uokik.gov.pl.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!