Według prezesa UOKiK promocja T-Mobile 1200 GB wprowadza klientów w błąd. Operator oferuje w niej 12 miesięcznych paczek po 100 GB, ale sposób jej przedstawiania ma budzić pewne niepewności.
- wg UOKiK sposób prezentacji promocji jest „nieczytelny”
- wszystko przez hasło „1200 GB za darmo przez rok”
- T-Mobile Polska grozi kara do 10% rocznych obrotów
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile
Na przełomie roku T-Mobile Polska wróciła do swojej promocji 1200 GB za darmo przez rok – jej wcześniejsza edycja miała miejsce w zeszłym roku. Tym razem UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile. Oto komentarz Tomasza Chróstnego, Prezesa UOKiK:
Po zapoznaniu się z reklamą konsument powinien mieć ogólne, ale zgodne z rzeczywistością, wyobrażenie na temat prezentowanej oferty. Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkanaście mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty.
Oficjalne oświadczenie operatora:
W T-Mobile stawiamy na to, by nasi klienci mogli korzystać z najlepszych ofert i technologii. Tak było również w przypadku oferty „1200 GB za darmo przez rok”, która w momencie swojej premiery stanowiła najciekawsze i jedno z najbardziej opłacalnych na polskim rynku rozwiązań dla użytkowników ofert na kartę. Dzięki temu zyskała nie tylko szerokie zainteresowanie klientów, ale i konkurencji, która uznała, że podobne oferty powinny znaleźć się również w ich portfolio. Co równie ważne, oferta powstała w zgodzie z mechaniką właściwą dla usług na kartę, w których to korzystanie z różnorodnych bonusów jest związane z posiadaniem aktywnego konta lub pakietu, a to najczęściej oznacza konieczność comiesięcznych doładowań.
Na przestrzeni blisko rocznej obecności oferty na rynku otrzymaliśmy setki pozytywnych sygnałów od klientów na temat samej oferty i zaledwie kilka zgłoszeń związanych z jej komunikacją. Niemniej, jeśli w ocenie UOKiK-u komunikacja oferty nie była wystarczająco jasna, jesteśmy gotowi ją poprawić, tak by zadbać o zadowolenie jak największej liczby klientów.
W najbliższych dniach przekażemy UOKiK-owi materiały związane z promowaniem oferty i będziemy współpracować z urzędem, by poprawić komunikację oferty na taką, która nie pozostawia wątpliwości co do jej warunków. Podkreślamy przy tym, że bez względu na zmiany w komunikacji nasza oferta „1200 GB” pozostanie co najmniej tak samo atrakcyjna jak ta, z której obecnie korzystają już setki tysięcy zadowolonych użytkowników.
Zobacz również: 1200 GB przez rok w T-Mobile na Kartę!
Źródło: uokik.gov.pl, t-mobile.pl.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!