
T-Mobile chwali się wzrostem liczby klientów i stabilnymi dochodami. To już siódmy kwartał z rzędu, w którym rośnie liczba klientów kontraktowych różowego operatora. Pod koniec I kwartału bieżącego roku było ich 6,99 mln, co oznacza wzrost o 69 tysięcy w porównaniu do IV kwartału 2017 roku.
T-Mobile Polska rośnie
T-Mobile obsługiwał pod koniec I kwartału 2018 łącznie 10,509 mln klientów. Operator od pewnego czasu stawia na jakość i zwiększenie poziomu usług (np. skrócenie średniego czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem o ponad 60%), przez co zanotował najniższy od 2 lat wskaźnik odejść. Z ponad 10,5 mln klientów niemal 7 mln (około 66,5%) łączyła długoterminowa umowa. I właśnie w sektorze postpaid T-Mobile może pochwalić się wzrostem 69 tysięcy abonentów w ciągu ostatniego kwartału (IV 2017 – I 2018), a w skali całego roku aż 294 tysiące (w porównaniu do I kwartału 2017).
Przykładowa oferta na abonament z telefonem:
Począwszy od IV kwartału ubiegłego roku T-Mobile obserwuje ciekawy trend. Dawni klienci operatora, którzy zmienili sieć na inną, obecnie coraz częściej powracają do T-Mobile. Jak podaje w oficjalnym komunikacie prasowym Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska:
Od samego początku moim celem jest zbudowanie pozycji T‑Mobile jako najlepszego dostawcy usług na rynku. Z satysfakcją obserwuję, jak szybko ta strategia, którą skoncentrowaliśmy na polepszeniu istniejących i stworzeniu nowych punktów styku klientów z firmą, przynosi efekty. Rozbudowując sieć sprzedaży, wprowadzając zmiany w obsłudze klienta i rozszerzając funkcjonalności kanału on-line, postawiliśmy na jakość i dostępność wszystkich punktów kontaktu z klientem. Badania satysfakcji klientów pokazują, że te starania przynoszą widoczne rezultaty. Wzrost satysfakcji klientów, widoczny już w 2017 stał się jeszcze bardziej wyraźny na początku tego roku.
T-Mobile w skali roku zaliczył nieznaczną stratę klientów ofert na kartę, ale łącznie notuje wzrost liczby klientów o około 280 tysięcy. Telekom uzyskał o 28 tysięcy lepszy bilans przenoszalności numerów w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku (zobacz również: ostatni raport UKE o migracji numerów w I kwartale 2018).
T-Mobile notuje również stabilne przychody i EBITDA z wyłączeniem efektu RLAH (Roaming Like At Home). Przychody wyniosły 1,569 mld zł, a więc pozostały na podobnym poziomie, jak w I kwartale 2017 roku. Skorygowana EBITDA za I kwartał br. wyniosła 401 mln zł (spadek o 7,0%), na co wpływ miał wzrost kosztów obsługi usług roamingowych UE klientów T-Mobile Polska. W porównaniu do I kwartału 2017, ilość danych przesłanych przez użytkowników operatora w roamingu wzrosła niemal pięciokrotnie.
Źródło: T-Mobile.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!