Aero2 informuje swoich klientów o możliwym uzyskaniu nieuprawnionego dostępu do niektórych danych. Operator otrzymał zgłoszenie o zajściu 14 marca. Sprawa dotyczy części klientów – i ich niektórych danych osobowych – korzystających z usługi Bezpłatny Dostęp do Internetu (BDI). Po weryfikacji zgłoszenia Aero2 natychmiast zastosował działania profilaktyczne i ochronne.
Dane klientów Aero2 bezpieczne
Działania zapobiegawcze polegały m.in. na wprowadzeniu dodatkowych zabezpieczeń na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2, które uniemożliwiło ewentualne pozyskanie danych osobowych klientów. Jednocześnie zablokowano tymczasowo ich wyświetlanie na koncie po zalogowaniu przez klientów i zablokowano dostęp do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2.
Przykładowa oferta głosowa na kartę:
Od 17 marca wszystkie serwisy operatora są już aktywne. Aero2 podkreśla, że próba bezprawnego i nieuprawnionego dostępu nie dotyczyła tak wrażliwych informacji, jak numer PESEL czy numer i seria dowodu osobistego. Operator zaleca profilaktyczną zmianę loginów i hasła. 15 marca został zawiadomiony w tej sprawie Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, a 2 dni później również CERT Polska w NASK, który reaguje na incydenty sieciowe.
Klienci Aero2 zostali poinformowani o próbie wyłudzenia niektórych danych osobowych drogą mailową. Pełna treść oświadczenia operatora znajduje się również na jego stronie internetowej.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!