Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone

Próba włamania do danych klientów w Aero2

Aero2 logo

Aero2 informuje swoich klientów o możliwym uzyskaniu nieuprawnionego dostępu do niektórych danych. Operator otrzymał zgłoszenie o zajściu 14 marca. Sprawa dotyczy części klientów – i ich niektórych danych osobowych – korzystających z usługi Bezpłatny Dostęp do Internetu (BDI). Po weryfikacji zgłoszenia Aero2 natychmiast zastosował działania profilaktyczne i ochronne.

Porównaj oferty GSM

Dane klientów Aero2 bezpieczne

Działania zapobiegawcze polegały m.in. na wprowadzeniu dodatkowych zabezpieczeń na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2, które uniemożliwiło ewentualne pozyskanie danych osobowych klientów. Jednocześnie zablokowano tymczasowo ich wyświetlanie na koncie po zalogowaniu przez klientów i zablokowano dostęp do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2.


Przykładowa oferta głosowa na kartę:


Od 17 marca wszystkie serwisy operatora są już aktywne. Aero2 podkreśla, że próba bezprawnego i nieuprawnionego dostępu nie dotyczyła tak wrażliwych informacji, jak numer PESEL czy numer i seria dowodu osobistego. Operator zaleca profilaktyczną zmianę loginów i hasła. 15 marca został zawiadomiony w tej sprawie Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, a 2 dni później również CERT Polska w NASK, który reaguje na incydenty sieciowe.

Klienci Aero2 zostali poinformowani o próbie wyłudzenia niektórych danych osobowych drogą mailową. Pełna treść oświadczenia operatora znajduje się również na jego stronie internetowej.

Próba włamania do danych klientów w Aero2
4 (80%) 4 głosów

{{selectedInfo}}
+48
  • {{ error }}
Proszę zaznaczyć powyższe zgody
Już {{count}} {{count_form}} dzisiaj rozmowę
Wszystko gotowe!
Nasz doradca skontaktuje się z Tobą wkrótce.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o