Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

UOKiK interweniuje w sprawie praktyk Plusa, Orange i T-Mobile

avatar
UOKiK Logo

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił skontrolować nieuczciwe praktyki Plusa, T-Mobile i Orange przy egzekwowaniu prawa użytkowników do nagrań rozmów z konsultantem. Będą kary?

Wykonując połączenie z infolinią dowolnego operatora, musimy zgodzić się na nagranie naszej rozmowy telefonicznej – w przeciwnym wypadku nie będzie to możliwe. Problemem staje się dostęp do tego typu nagrań – szczególnie jeśli to my złożyliśmy reklamację. Często zdarza się, że sieci komórkowe odrzucają reklamacje, zasłaniając się weryfikacją nagranych rozmów, jednak my takiej linii obrony nie możemy zastosować, z uwagi na brak stosownego nagrania. Sprawa trafiła właśnie do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sprawdzi czy takie praktyki są zgodne z prawem.

Brak możliwości weryfikacji nagrania ze strony konsumenta może w znaczny sposób naruszać jego prawa. Operator bowiem, posiadając dostęp do zapisu nagrania, na jego podstawie dokonuje jednostronnej interpretacji ustaleń, co pozostaje poza kontrolą drugiej strony umowy

– tłumaczy Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W związku z wykrytymi nieprawidłowościami, Niechciał postanowił wszcząć postępowanie wyjaśniające wobec trzech firm: T-Mobile Polska, Orange Polska oraz Polkomtelowi, właścicielowi sieci Plus. Pracownicy Urzędu sprawdzą sposób, w jaki udostępniane są rozmowy z infolinią. Podobne postępowanie zostało również przeprowadzone wobec koncernu P4 (właściciela marki Play), jednak fioletowa firma dobrowolnie zmieniła swoją praktykę i postanowiła udostępniać konsumentom nagrania poszczególnych rozmów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o obowiązku przechowywania i udostępniania treści nagrań, w których doszło do rozpoczęcia, zakończenia bądź zmiany warunków umowy. Prawo telekomunikacyjne jasno określa, że dostawca usług zmuszony jest do przechowywania tego typu nagrań – bez żadnego odstępstwa od reguły.


Opinie o Orange
Opinie o T-Mobile
Opinie o Plus

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

star ocena
5/5 - (3 votes)
Czy ten artykuł był pomocny? Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Oceń artykuł poniżej
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.