Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Xiaomi sprzedało 190 mln telefonów w 2021 roku. Nieprawdopodobny wzrost sprzedaży!

Xiaomi 11T Pro

W zeszłym roku Xiaomi sprzedało 190 mln telefonów. Dane liczbowe prezentują się znakomicie, gdyż Chińczycy zanotowali znacznie lepsze wyniki niż w 2020 roku!

  • Xiaomi notuje znakomite wyniki sprzedażowe za 2021 r.
  • chińska firma plasuje się w top 5 producentów w 62 krajach…
  • …a w 14 z nich jest liderem na rynku smartfonów

Świetne wyniki Xiaomi za 2021 rok!

Firma z siedzibą w Pekinie sprzedała w ubiegłym roku w sumie 190,3 milionów smartfonów o wartości 328 miliardów jenów (prawie 11,6 mld zł), co oznacza wzrost o 33,5% w stosunku do 2020 roku! Zysk netto wyniósł 22 mld jenów, co przełożyło się na aż 69,5% wzrostu w porównaniu do 2020.

Spośród 190,3 mln smartfonów (30% więcej niż w 2020 r.) sprzedanych w 2021, 24 miliony stanowiły modele segmentu premium. To wzrost aż 160% r/r. Całkowity przychód ze sprzedaży wyniósł niemal 209 mld jenów (więcej o 37,2%), a średnia cena sprzedawanego smartfona to 1097 jenów, a więc równowartość Redmi Note 11. Raport finansowy Xiaomi zdradza, że niemal połowa zysków w 2021 roku pochodziła z rynków zagranicznych. To z kolei 33,7-procentowy wzrost w stosunku do roku 2020.

Xiaomi jest popularne na całym świecie. Świadczy o tym obecność w pierwszej piątce największych producentów smartfonów w 62 krajach, z czego w 14 jest liderem na rynku.

Zobacz również: Xiaomi 12 Ultra w maju? Może mieć zupełnie nowy procesor

Źródło: gsmarena.com.

Rachunki za telefon niższe o połowę? SPRAWDŹ
PORÓWNAJ OFERTY

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

star ocena
5/5 - (3 votes)
Czy ten artykuł był pomocny? Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Oceń artykuł poniżej
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.