Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Apel UOKiK do operatorów – podawanie cen tylko bez rabatów?

avatar
UOKiK Logo

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje do operatorów komórkowych w kwestii prezentowania cen usług. W piśmie wytyka podawanie kwot z uwzględnieniem nieobowiązkowych zgód marketingowych i za e-fakturę. W przypadku nie udzielenia na nie zgody, opłata za usługę może ulec podwyższeniu. Według UOKiK prezentowanie cen z rabatem w taki sam sposób, jak cen standardowych, wprowadza konsumentów w błąd.

Ceny z rabatem mylą klientów

UOKiK powołuje się na reklamy operatorów, które zapewniają o korzystnych cenach swoich usług. Klienci często nie są świadomi, że ceny te zawierają już rabat za zgody marketingowe i e-fakturę, na które nie muszą się zgodzić. W przypadku odmowy – co skutkuje brakiem przydzielenia rabatu – ceny mogą już nie być tak atrakcyjne. Upusty za zgodę marketingową i e-fakturę często wynoszą po 5 zł. Stawką może być więc 10 zł miesięcznie, a więc (przy standardowej dwuletniej umowie) 240 zł w skali całego kontraktu.

Komentarz Marka Niechciała, prezesa UOKiK:

Konsument powinien już w przekazie marketingowym otrzymywać jasną i czytelną informację o cenie. Musi być świadomy warunków usługi, bez konieczności szukania informacji, dlatego przedsiębiorcy telekomunikacyjni powinni prezentować ceny podstawowe. Jeśli będą podawali również cenę po rabacie, powinni jasno o tym poinformować.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów twierdzi, że to powszechna praktyka i zaapelował do 10 operatorów, aby zmienili podejście do prezentowania cen w spotach telewizyjnych i innych materiałach reklamowych, a także na swoich stronach internetowych. Oto operatorzy pod lupą UOKiK:

Mówi Tomasz Chróstny, wiceprezes UOKiK:

Liczymy na to, że przedsiębiorcy pozytywnie odpowiedzą na nasz apel i zmienią sposób prezentowania cen. Skorzystają na tym konsumenci, którzy będą od początku jasno informowani, kiedy i za co zapłacą. Ważne jest, żeby każdy miał rzetelną informację o warunkach oferty. Jeśli firmy telekomunikacyjne nie dostosują się do naszych oczekiwań w wyznaczonym terminie, podejmiemy decyzję o wszczęciu postępowań. Mogą się one zakończyć karą nawet do 10 procent rocznego obrotu.

Operatorzy mają czas do 31 grudnia bieżącego roku, aby dostosować się do powyższych zaleceń.

Źródło: UOKiK.

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

star ocena
5/5 - (4 votes)
Czy ten artykuł był pomocny? Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Oceń artykuł poniżej
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.