Główny Urząd Statystyczny postanowił podsumować III kwartał tego roku na polskim rynku telefonii komórkowej. Na czele w dalszym ciągu T-Mobile, lecz kampania reklamowa Playa okazuje się niezwykle skuteczna.
Jak informuje GUS, na koniec września liczba użytkowników telefonów komórkowych wyniosła 59 milionów – o 3 procent większa w porównaniu do zeszłego roku. Oznacza to, że na 100 mieszkańców przypada ponad 153 osób posiadających karty SIM. Jak to możliwe? Powodem abstrakcyjnych wyników jest sposób liczenia samych kart – operatorzy zliczają każdą aktywną SIM, w której możliwe jest odbieranie połączeń przychodzących.
Najlepszym wynikiem może pochwalić się P4 – w ciągu trzech miesięcy najmłodszemu graczowi na polskim rynku zaufało 520 tysięcy użytkowników, w tym 267 tysięcy abonentów. Pomimo korzystnej oferty, T-Mobile musi pogodzić się ze stratą 131 tysięcy klientów. Warto odnotować 60 tysięcy nowych użytkowników Virgin Mobile oraz całkowita liczbę klientów sieci MVNO (wirtualni operatorzy) na poziomie 770 tysięcy osób.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!