Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

UKE prezentuje dane za 2015 rok

Urząd Komunikacji Elektronicznej

Najnowszy raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej sumuje ubiegłoroczne działania na rzecz konsumenta. Co wiemy?

Ponad 1,6 mln złotych trafiło do kieszeni abonentów – twierdzi najnowszy raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W 2015 roku urzędnicy rozpatrzyli 5223 wnioski o rozpoczęcie postępowania przed Prezesem UKE, z czego 4078 uzyskało pozytywną decyzję, przyznającą rację konsumentowi. Każde postępowanie wymagało zbadania stanu faktycznego oraz prawnego. Jak twierdzą przedstawiciele UKE, eksperci decyzyjni zawsze kierowali się interesem konsumenta. Prezes UKE, oprócz postępowań prawnych, prowadził również 2406 postępowań mediacyjnych, z których 1476 zostało zakończonych pozytywnymi decyzjami.

Najczęstszymi problemami konsumentów, korzystających z usług telekomunikacyjnych w ubiegłym roku, były:

  • nieuczciwe praktyki handlowe, dokonywane przez przedstawicieli handlowych:
  • problemy z zasięgiem sieci mobilnej (Orange, Play, T-Mobile, Plus)
  • SMS-y Premium Rate
  • zmiana warunków umowy

Tegoroczne certyfikaty zostały przyznane następującym firmom:

  • Bezpieczny Internet: Orange Polska oraz UPC Polska
  • Senior: CenterNet

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

5/5 - (2 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.