
Najnowszy raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej sumuje ubiegłoroczne działania na rzecz konsumenta. Co wiemy?
Ponad 1,6 mln złotych trafiło do kieszeni abonentów – twierdzi najnowszy raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W 2015 roku urzędnicy rozpatrzyli 5223 wnioski o rozpoczęcie postępowania przed Prezesem UKE, z czego 4078 uzyskało pozytywną decyzję, przyznającą rację konsumentowi. Każde postępowanie wymagało zbadania stanu faktycznego oraz prawnego. Jak twierdzą przedstawiciele UKE, eksperci decyzyjni zawsze kierowali się interesem konsumenta. Prezes UKE, oprócz postępowań prawnych, prowadził również 2406 postępowań mediacyjnych, z których 1476 zostało zakończonych pozytywnymi decyzjami.
Najczęstszymi problemami konsumentów, korzystających z usług telekomunikacyjnych w ubiegłym roku, były:
- nieuczciwe praktyki handlowe, dokonywane przez przedstawicieli handlowych:
- problemy z zasięgiem sieci mobilnej (Orange, Play, T-Mobile, Plus)
- SMS-y Premium Rate
- zmiana warunków umowy
Tegoroczne certyfikaty zostały przyznane następującym firmom:
- Bezpieczny Internet: Orange Polska oraz UPC Polska
- Senior: CenterNet
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!