Płatności telefonem zyskują kolejnych sympatyków. Nic dziwnego, że kolejne firmy decydują się na wprowadzenie usług tego typu. Pekao jest pierwszym bankiem w Polsce, który uruchomił pilotażowy program płatności mobilnych przy pomocy aplikacji PeoPay.
Największym problemem rodzimych urzędów jest ogromna biurokracja. Nawet najdrobniejsza sprawa wymaga udania się do paru okienek, w tym jednego, przy którym zawsze ustawiają się ogromne kolejki – kasowego. Bank Pekao, przy współpracy Krajowej Izby Rozliczeniowej oraz administracji publicznej postanowił rozwiązać ten problem, poprzez umożliwienie zapłaty za usługę aplikacją mobilną.
W celu zapłacenia m.in. za wydanie prawa jazdy, odpisu, aktu itp. wystarczy podać urzędnikowi numer telefonu, z którego będziemy dokonywać przelewu. Ten, korzystając z systemu Webpos Paybynet, przygotowanego przez Krajową Izbę Rozliczeniową, wyśle naszej aplikacji PeoPay prośbę o akceptację płatności. Zatwierdzamy operację przy pomocy kodu ePIN i… gotowe. Cały proces zajmuje kilkadziesiąt sekund.
Na razie usługa PeoPay została wdrożona w kilku wybranych urzędach w Polsce. W ostatnim tygodniu września płatności telefonem wystartowały w: Białymstoku, Szczecinie, Wołominie oraz powiecie olkuskim i lublinieckim. Kolejne urzędy będą sukcesywnie dołączać do programu w kolejnych tygodniach.
Tworząc PeoPay, dążyliśmy do tego, by zapewnić naszym klientom maksymalną wygodę i szybkość podczas wykonywania transakcji płatniczych. Wprowadzenie tej usługi do polskich urzędów i umożliwienie klientom dokonywania płatności bezpośrednio u urzędnika, który zajmuje się ich sprawą, jest zgodny z tym zamysłem. To także kolejny krok do popularyzacji systemu płatności mobilnych w Polsce. Sądzimy, że PeoPay może cieszyć się powodzeniem zwłaszcza wśród mieszkańców mniejszych miejscowości, gdzie nie zawsze w pobliżu urzędu można znaleźć bankomat i wypłacić gotówkę. Wtedy idealnym rozwiązaniem jest właśnie skorzystanie z naszej aplikacji
– mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Biura Projektów Strategicznych Banku Pekao S.A.
Wykorzystanie dostarczanego przez KIR systemu płatności internetowych wraz z modułem WebPOS Paybynet pozwala na udostępnienie nowej usługi klientom urzędów w sposób, który jest w pełni zgodny ze specyfiką funkcjonowania administracji publicznej. To rozwiązanie nie tylko łatwe do wdrożenia, ale także gwarantujące bezpośredniość płatności i optymalizację kosztów transakcyjnych
– dodaje Artur Wojtczuk, dyrektor linii biznesowej płatności internetowe w KIR.
PeoPay umożliwia dokonywanie transakcji bezgotówkowych we wszystkich terminalach w kraju. Płatności mogą być dokonywane bez dostępu do internetu – wystarczy odblokować telefon i wpisać kod ePIN.
Nasz serwis przygotował obszerny ranking 10 najlepszych aplikacji bankowych. Pekao zajęło pierwsze miejsce, uzyskując 59,5 punktu.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!