Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

Netia – wyniki finansowe za 2016 rok

Netia logotyp

Netia pochwaliła się swoimi wynikami finansowymi za 2016 rok. Operator nie ogranicza się do świadczenia jedynie usług telefonii komórkowej – można nawet powiedzieć, że jest to dla niego stosunkowo młody biznes. Firma znana jest przede wszystkim z oferowania pakietów telewizji, Internetu czy telefonii stacjonarnej. Zobaczmy, jak prezentują się zeszłoroczne wyniki.

Wyhamowanie spadku przychodów Netii


Przykładowa oferta Netii:


A oto część oficjalnego komunikatu Netii na temat swoich wyników finansowych:

• Przychody za 2016 rok wyniosły PLN 1.522 mln (-3% r-d-r) i PLN 372 mln w IV kw. 2016 roku (0% k-d-k oraz -8% r-d-r)

– Rentowność relatywnie stabilna dzięki optymalizacjom kosztowym pomimo utrzymującej się presji na przychody

– Skorygowany zysk EBITDA1 wyniósł PLN 447 mln za cały 2016 r. (-2% r-d-r) oraz PLN 114 mln w IV kw. 2016 r. (+7% k-d-k oraz +2% r-d-r)

– Zysk EBITDA wyniósł PLN 426 mln r. za 2016 r. (-5% r-d-r) i PLN 102 mln za IV kw. 2016 r. (-1% k-d-k oraz 0% r-d-r)

• Skorygowany OpFCF2 za cały 2016 r. wyniósł PLN 233 mln (-4% r-d-r) oraz PLN 36 mln za IV kw. 2016 r. (-34% k-d-k oraz -36% r-d-r)

• Zadłużenie netto na dzień 31 grudnia 2016 r. wyniosło PLN 204 mln (-18% k-d-k oraz -19% r-d-r), co stanowi dźwignię finansową na poziomie poniżej 0,5x Skorygowanego zysku EBITDA za 2016 rok w kwocie PLN 447 mln

Wygląda na to, że Netia powoli przestaje tracić i jej przychody będą coraz wyższe. 1,522 mld przychodu to co prawda o 3% mniej niż w roku 2015, lecz we wcześniejszych okresach obniżka przychodów była jeszcze większa. Wynosiła ona 6% (2015 rok w stosunku do 2014) i ponad 10% (2014-2013).

Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!

5/5 - (2 votes)
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Właściciel serwisu komorkomat.pl nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy korzystali z usługi lub towarów, na temat których zamieszczają komentarze. W serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze użytkowników.