Pomoc Dodaj telefon Karta SIM icon add sim family icon triangle down icon settings icon filters icon filters-2 icon edit pen icon smartphone icon net phone icon net home

5 mln Polaków korzysta z aplikacji bankowej – wynika z badania Deloitte. Analitycy firmy dodają, że banki nie potrafią wykorzystać pełnego potencjału tego rozwiązania. Pod lupą znalazło się 200 różnych funkcjonalności.

Najnowszy raport firmy Deloitte zdradził, że ponad jedna trzecia z 14 milionów użytkowników bankowości elektronicznej postanowiła zainstalować specjalną aplikację na smartfonie, ułatwiającą zdalną obsługę swojego konta. Jak wynika z danych, programy bankowe posiadają wiele zalet, lecz na pierwszy plan wysuwają się… wady. Do największych minusów zaliczono m.in. trudność w dokonywaniu codziennych operacji (przelewy, transfery), jak również zakup nowych produktów finansowych: kart, lokat i tym podobnych.

W tym roku przeanalizowaliśmy blisko 200 funkcjonalności oraz tzw. user experience, czyli doświadczenie użytkownika w 15 czołowych bankach w Polsce. Skoncentrowaliśmy się na przeanalizowaniu funkcjonalności dostępu w bankowości […] mobilnej

– mówi Daniel Martyniuk, jeden z dyrektorów Deloitte Digital, w wywiadzie dla agencji Newseria.

W bankowości online, na laptopie czy na komputerze, rzeczywiście jest nam o wiele łatwiej i szybciej się zalogować, ale sprawdzenie historii lub wykonanie przelewu jest jednak o wiele szybsze i prostsze na komórce. Można z tego wywnioskować, że klient na większym ekranie ma większe możliwości, ale powoduje to również większe rozproszenie uwagi

– ocenia Martyniuk.

Polskie banki bardzo chętnie udostępniają swoją własną aplikację do zarządzania kontem, lecz funkcje, jakie ona oferuje, koncentrują się wokół kart debetowych i rachunków rozliczeniowych. Ze świecą szukać możliwości wzięcia kredytu konsumenckiego lub hipotecznego za pomocą aplikacji. Przyznam szczerze, że takie podejście wydaje się być niezwykle racjonalne i pełni funkcję zabezpieczającą. Kredyt przez komórkę mógłby zbyt kusić i narażać nas na niepotrzebne koszty. Kto nie miał chęci wzięcia szybkiej pożyczki w kryzysowej sytuacji niech pierwszy rzuci kamień…

Już wkrótce przetestujemy 10 aplikacji bankowych i wydamy werdykt – który bank jest najbardziej przyjaznym miejscem dla naszych pieniędzy (zarządzanych przez komórkę)?

Bezpłatny serwis doradców komórkowych
Dobierzemy Ci najlepszą ofertę!
+48
  • {{ error }}
Już {{count}} {{count_form}} dzisiaj rozmowę
Proszę aby doradca Komórkomat przedstawił mi porównanie ofert GSM kontaktując się na podany przeze mnie numer telefonu.
Wszystko gotowe!
Nasz doradca skontaktuje się z Tobą wkrótce.

Dodaj komentarz

avatar
porównaj oferty - komórkomat
Oszczędź nawet 50% na rachunkach za telefon
Porównaj oferty 21 operatorów