Najnowszy raport Zakupy Świąteczne 2016, przygotowany przez firmę doradczą Deloitte, zdradza, że co dziesiąta e-transakcja w Polsce dokonywana jest za pośrednictwem smartfona. Podczas zakupów szukamy przede wszystkim gier, filmów i sprzętu elektronicznego. Aż 37 procent budżetu na prezenty przeznaczamy na zamówienia internetowe.
Międzynarodowe badanie Zakupy Świąteczne 2016 odbyło się w dziesięciu europejskich krajach. Ankietowani byli pytani o wagę zakupów internetowych w tegorocznym budżecie świątecznym. Aż 37 procent pieniędzy wydamy za pośrednictwem sieci, co stanowi drugi wynik w Europie:
To drugi najwyższy wynik spośród badanych krajów. Wyższy odsetek, bo aż 48 proc. uzyskały jedynie Niemcy. To oznacza, że każdy z nas średnio za prezenty zakupione w sieci zapłaci 42 euro
– mówi Wojciech Górniak, Dyrektor w Deloitte Digital
Coraz częściej zakupów dokonujemy za pośrednictwem smartfona – w tym roku z tego kanału chce skorzystać 10 procent badanych. Telefon służy nam do porównania ofert sklepów z grami komputerowymi, elektroniką, i filmami. Przyczyną mogą być niezwykle atrakcyjne promocje, przygotowane dla osób, które dokonają zamówienia poprzez internet. Warto również wspomnieć o rozwoju stron mobilnych, przez co nie pobierają one dużej ilości danych z pakietu, jak również płatności wprost z aplikacji konkretnego banku.
Najpierw używamy niezmiennie najpopularniejszych sposobów, takich jak wyszukiwarki i porównywarki cenowe, na które wskazało odpowiednio 50 i 41 proc. ankietowanych, a do sklepu trafiamy, kiedy mamy już konkretny pomysł, co chcemy kupić
– mówi Wojciech Górniak.
Jesteśmy w Google News - obserwuj nas i bądź na bieżąco!